سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

12 هزار متر مربع از موقوفات شهرستان بروجن از دست متصرفان خارج شد

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری گفت: 12 هزار متر مربع از موقوفات شهرستان بروجن طی سالجاری از دست متصرفان خارج شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

حجت الاسلام سید محمد طباطبایی، به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف در جمع خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: موقوفه موسوم به  « حاج سلیمان » بروجن از بزرگترین موقوفات استان و كشور است كه 65 هكتار از مساحت شهر بروجن، معادل بیش از 50 درصد این شهر را شامل می شود.

مدیركل اوقاف و امور خیریه چهارمحال وبختیاری افزود: موقوفه حاج سلیمان، از بزرگترین موقوفات كشور است ولی با توجه به اجاره بهای بسیار ناچیزی كه از مستأجران موقوفه دریافت می شود، درآمد آن كمتر از 200 میلیون ریال در سال است.

وی افزود: در صورت احیای موقوفه و تنظیم اجاره بهای واقعی و عادلانه، درآمد كسب شده از این موقوفه سهم بزرگی در آبادنی و توسعه شهر بروجن ایفا می كند.

وی گفت: با همت و همكاری مسئولان اداره كل اوقاف و امور خیریه و دادگستری، زمین های پارك جنگلی و خیابان اصلی بروجن كه بخشی از این موقوفه بود، تعیین وضعیت شد.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینكه عمل به نیت موقوفات از شرعی ترین مسائل دینی است، اظهار داشت:مسئولان این اداره كل با همكاری دیگر نهادهای دست اندركار، با تمامی توان در راستای احقاق حقوق موقوفات و احیای وقف و خلع ید متصرفان به وقف تلاش می كنند.

وی اضافه كرد: هم اكنون ساختمان و بنای هشت امامزاده چهارمحال وبختیاری نظیر ' حلیمه و حكیمه خاتون شهركرد، حمزه بن علی بلداجی، بارده، شیخ شبان، محمد علی منجر مویی لردگان، سیدسعید چلیچه، علی اكبر نافچ، و حیدرشاه نقنه در فهرست امامزادگان ملی ثبت شده است.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان برنامه های این اداره كل در بزرگداشت هفته وقف، افزود: افتتاح 20 واحد مسكونی زوج های جوان از محل موقوفات، راه اندازی دو اداره شهرستانی در فارسان و شهركرد و تجلیل از فعالان عرصه رسانه از مهم ترین برنامه های این هفته در استان است.

وی اضافه كرد: برگزاری نمایشگاه وقف در شهركرد، برگزاری محفل انس با قرآن، دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد و استاندار از دیگر برنامه های استانی هفته وقف است.

از بیست و یكم تا بیست و هفتم دیماه به عنوان هفته وقف نامگذاری شده است./س

برچسب ها: وقف ، موقوفات ، بروجن ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.