سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

تصفیه نشدن پساب مزارع، تخصیص حق آبه به طرح های شیلاتی را با مشكل مواجه كرده است

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب روستایی استان چهارمحال و بختیاری، تصفیه نشدن پساب مزارع پرورش ماهی و آلودگی آب چشمه ها را دلیل تخصیص نیافتن حق آبه بیشتر به سرمایه گذاران بخش شیلات عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

قاسمعلی خدابخشی در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان چهارمحال و بختیاری در زمینه اختصاص تنها 50 لیتر حق آبه به هر سرمایه گذار مزارع پرورش ماهی اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع آب و تعدد متقاضیان مزارع پرورش ماهی، اختصاص حق آبه بیش از این میزان در برخی روستاها و مناطق مشكلاتی را به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: در مناطقی كه محدودیت منابع آب وجود ندارد، تا 200 لیتر در ثانیه نیز حق آبه به مزارع اختصاص یافته است.

خدابخشی یادآور شد: در حال حاضر، مزارعی كه به سیستم پمپا‍ژ مجهز است نیز حق آبه 100 لیتر در ثانیه ای دارد .

وی در زمینه احداث مجتمع و ایجاد مزارع پرورش ماهی در نقاط و فاصله های خاص تعیین شده توسط شركت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای استان تصریح كرد: صدور مجوز بدون در نظر گرفتن فاصله مزارع باعث ایجاد آلودگی های زیست محیطی در این گونه مناطق می شود .

خدابخشی ادامه داد: در برخی مناطق تعداد متقاضیان زیاد است اما دستگاه های متولی تخصیص حق آبه و صدور مجوز احداث مزرعه به دلیل نداشتن دلایل مستند برای توجیه پذیر بودن طرح ها با مشكل مواجه شده است .

وی افزود: دستگاه های برنامه ریز اطلاعاتی را مبنی بر اقتصادی بودن یا نبودن طرح ها به شركت های آب ارائه نمی دهند كه این معضل صدور مجوز را با كندی مواجه كرده است.

خدابخشی با بیان اینكه زیرساخت های لازم برای راه اندازی مزارع پرورش ماهی در استان توسط نهادهای دولتی تامین می شود، تصریح كرد: با وجود اینكه بخش زیادی از اعتبارات دولتی در زمینه زیرساخت های این مجتمع ها صرف می شود، اما این اعتبارات در هزینه تمام شده، طرح ها محاسبه نمی شود .

وی ادامه داد: باتوجه به صرف هزینه های زیاد و ایجاد زیر ساخت در مجتمع ها، ضروری است كه تجهیز مزارع به تصفیه خانه جزو الزامات صدور مجوز برای سرمایه گذاران در دستور كار مسئولان قرار گیرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.