سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات مردم ترکيه در اعتراض به توهين سربازان آمريکايي به اسلام

مردم ترکيه در اعتراض به توهين سربازان آمريکايي مستقر در اين کشور به مقدسات اسلامي به خيابان ها آمدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه پرس تي وي ؛ اين راهپيمايي اعتراضي در استان آدانا برگزار شد که ميزبان پايگاه هوايي اينجرليک و محل استقرار نيروهاي آمريکايي است. معترضان خواستار شناسايي افرادي هستند که گفته مي شود  به مقدسات اسلامي توهين کرده اند. اين تظاهرات به دنبال انتشار اخباري مبني بر حمله سربازان جوان آمريکايي در حال مستي در شب سال نو ميلادي به يک مسجد و از بين بردن چندين نسخه از قران برگزار شد. گفته مي شود فرماندار آدانا تحقيقات در اين خصوص را اغاز کرده است.

کوين برت نويسنده و کارشناس مطالعات اسلامي بر اين باور است که عمليات رواني که به دنبال حوادث يازدهم سپتامبر از سوي دولت آمريکا پيگيري شد ترس از اسلام را در اذهان بسياري از مردم اين کشور نهادينه کرده است. به ويژه سربازاني که مشغول خدمت در نيروهاي مسلح هستند. 

به گفته برت جواناني که لباس نظامي بر تن مي کنند اغلب از قشرهاي فقير و عامي جامعه هستند که نسبت به شستشوي مغزي و موعظه برخي خطيبان بنيادگراي مسيحي آسيب پذيرند. در درازمدت اين القائات موجب مي شود نظاميان جوان آمريکايي خود را در نبردي با اسلام و مظاهر آن تجسم کنند.
برچسب ها: اسلام ، تظاهرات ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.