سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترک دخانیات خطر حمله های مجدد قلبی را تا 50 درصد کاهش می دهد

ترک دخانيات در افراد مبتلا به بيماري‌هاي قلبي، خطر حمله قلبي مجدد و مرگ را به ميزان 50درصد کاهش مي دهد.

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، مدیر گروه پیشگیری از بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه استعمال دخانيات يکي از عمده‌ترين علل مرگ و مير در جهان است اظهار داشت: خطر ايجاد بيماري‌هاي قلبي عروقي در اثر استفاده از سيگار در مردان تا 3 برابر و در زنان تا 6 برابر افزايش مي يابد و ترک دخانيات در افراد مبتلا به بيماري‌هاي قلبي، خطر حمله قلبي مجدد و مرگ را به ميزان پنجاه درصد کاهش مي دهد.

دکتر محمد رضا جویا با بیان اینکه دود سیگار با دارا بودن بيش از چهار هزار نوع ماده سمي، باعث بروز بيماري‌هاي مختلفي مي‌شود گفت: از اين ترکيبات برخي همچون نيکوتين، منوکسيدکربن، آرسنيک، سانيد هيدروژن، آمونياک اثرات سوء بيشتري روي دستگاه‌هاي مختلف بدن دارد و به طور ميانگين افرادي که سيگار کشيدن را در دوران نوجواني آغاز مي‌کنند 20 سال زودتر از افراد غيرسيگاري جان خود را از دست می دهند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر این که استعمال نکردن هر گونه مواد دخانی و ترک آن در اسرع وقت بهترین راهکار حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماریهای مرتبط با دخانیات است افزود: علت90 درصد سرطان‌هاي ريه، 15تا20درصد ساير سرطان‌ها سرطان روده بزرگ،کبد، رحم، خون و 80 درصد موارد برونشيت مزمن و آمفيزم استعمال دخانيات مي‌باشد.

دکتر محمد رضا جویا اظهار داشت: استعمال دخانيات در ايجاد بيماري‌هاي گوارشي، کمردردهاي مزمن، پوکي استخوان‌ها، پوسيدگي دندان‌ها و بيماري‌هاي پوستي نقش مؤثري دارد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین دخانيات قدرت باروري زنان را کاهش داده، خطر ايجاد سقط، تولد نوزاد با وزن کم، مرده زايي و يائسگي زودهنگام را افزايش مي‌دهد./ع2

برچسب ها: سیگار ، قلبی ، دخانیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.