سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات اعضاي پ ک ک در اربيل عراق

صدها عضو حزب کارگران کردستان ( پ ک ک ) مقابل کنسولگري فرانسه در اربيل در کردستان عراق در اعتراض به قتل سه فعال مرتبط با پ ک ک تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ؛ حدود پانصد نفر در اين تظاهرات حضور داشتند که جنبش آزاديبخش زنان کردستان مرتبط با پ ک ک آن را براي تکريم سکينه جانسيز، فيدان دوغان و ليلا سويله مز برگزار کرد.اين سه فعال کرد چهارشنبه شب در مرکز اطلاع رساني کردستان در پاريس بر اثر اصابت گلوله به سر به قتل رسيدند.

تظاهرکنندگان پلاکاردهايي در دست داشتند که روي آنها نوشته شده بود: فرانسه گورستان کردها  و فرانسه نبايد به ميداني براي تروريست هاي ترکيه تبديل شود .پ ک ک روز جمعه هشدار داد در صورتي که فرانسه هر چه سريعتر درباره اين قتل ها شفاف سازي نکند، مسئول تلقي خواهد شد.

 حليمه عبدالجبار يکي از تظاهرکنندگان گفت: من از اين موضوع متاسفم که اين قتل ها در کشوري روي داد که مدعي دموکراسي، آزادي، امنيت و صلح است . هزاران کرد که از سراسر اروپا آمده بودند، روز شنبه در پاريس تظاهرات کردند و شفاف سازي را درباره اين حادثه خواستار شدند.

آنکارا هم که اعلام کرده است اين قتل‌ها احتمال دارد با اختلافات داخلي مرتبط باشد، از فرانسه خواسته است در اين زمينه فورا تحقيق کند.پ ک ک از مناطق کوهستاني کردستان عراق به عنوان پشت جبهه حملات خود در جنوب شرق ترکيه استفاده مي کند.جنگنده هاي ترکيه به طور مرتب مواضع پ ک ک را بمباران مي کنند. بغداد به اين حملات معترض است و آن را نقض حاکميت خود مي داند.
برچسب ها: پ ک ک ، ترکیه ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.