سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بايدن و مرکل در برلين گفتگو مي کنند

سخنگوي دولت آلمان اعلام کرد جو بايدن معاون رئيس جمهور آمريکا قرار است به منظور گفتگو با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به زودي به برلين سفر کند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ؛ اين سخنگو گفت: برنامه ريزي هايي براي اين ديدار انجام شده است. جزييات و زمان دقيق انجام اين سفر پس از تأييد اعلام خواهد شد.هفته نامه آلماني اشپيگل پيشتر گزارش داد مرکل اوايل ماه فوريه براي ديداري رسمي ميزبان بايدن خواهد بود.

بر اساس گزارش اشپيگل، بايدن قرار است در کنفرانس امنيتي مونيخ سخنراني کند . کنفرانس امنيتي مونيخ نشستي سالانه است که در آن مقامات بلند پايه سياست خارجي در روز هاي يکم تا سوم فوريه در مونيخ گرد هم مي آيند.اين هفته نامه افزود در ابتدا قرار بود مرکل و بايدن در حاشيه اجلاس مونيخ گفتگو کنند اما مرکل در اين اجلاس حضور نخواهد داشت.

سازماندهندگان اجلاس مونيخ هنوز فهرست سخنرانان را منتشر نکرده اند . باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا طي دوره نخست رياست جمهوري به برلين سفر رسمي نکرد اما در سال دو هزار و نه در نشست ناتو در شهر هاي کل و بادن شرکت کرد. در ماه ژوئيه سال 2008 اوباما - به عنوان نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريکا - در جمع حدود دويست هزار نفر در برلين سخنراني کرد.
برچسب ها: بایدن ، مرکل ، برلین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.