سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمالي‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برخوردهاي سليقه‌اي آسيب جدي به فرهنگ کشور وارد مي‌کند

عضو شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت با اشاره به اهميت مهندسي فرهنگي در کشور گفت: برخوردهاي سليقه‌اي و بدون برنامه در مسائل فرهنگي آسيب‌هاي جدي را به کشور وارد مي‌کند

مجيد کمالي‌زاده در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهميت موضوع مهندسي فرهنگي گفت: فقدان برنامه مدون و جامع براي مسائل فرهنگي کشور، مشکل اصلي در بحث مهندسي فرهنگي است.

وی با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري به مسائل کلان فرهنگي مانند حجاب اشاره کرد و اظهارداشت: برخوردهاي سليقه‌اي و بدون برنامه در مسائل فرهنگي آسيب‌هاي جدي را به کشور وارد مي‌کند و نتيجه معکوس به همراه خواهد داشت؛ براي مثال برخوردهاي افراط و تفريطي در باب موضوع حجاب باعث بي‌نتيجه ماندن اين امر شده که مسئولان بايد به اين مسئله توجه کنند.

اين فعال دانشجويي عدم توجه به مهندسي فرهنگي، موازي‌کاري و اعمال سليقه‌هاي شخصي در مباحث فرهنگ را از مسائل و مشکلات کلان فرهنگ دانست و اضافه کرد: اگر متخصصان امر به موضوعات فرهنگي توجه نکنند، کشور با آسيب‌هاي جدي مواجه مي‌شود؛ چرا که فرهنگ از مباحث زير بنايي و کلان هر کشور است.

عضو شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت در پایان، وظيفه مسئولان را تدوين نقشه براي مباحث فرهنگي دانست و خاطر نشان کرد: تمام نيروهاي فرهنگي بايد با توجه به مطالبات رهبري براي پيشرفت اين امر تلاش کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرهنگ ، کلان ، آسیب ، جدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.