سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رخ داد پیوستگی اجتماعی در شهرری / پیشنهاد مدیران محله منطقه 20 اساس طرح های محله محور

بر اساس مصوبه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، از این پس طرح های محله محور منطقه 20 بر اساس پیشنهاد مدیران محله و با توجه به مقتضیات و شرایط محلی آنان ابلاغ می شود.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه 20، سردار مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر تهران در منطقه20، فعالیت مدیران محله و شورایاران ، امکانات، ساختار و سازماندهی آنان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون از این پس طرح های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی محله های 22 گانه منطقه 20 بر اساس طرح های پیشنهادی مدیران محله و شورایاران این منطقه که مبتنی بر شرایط و مقتضیات محله است، شکل می گیرد.
طلایی به ضرورت حرکت جهادی و بسیجی وار شورایاری ها اشاره کرد و اظهار داشت: واگذاری کلیه فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی به مدیران محله از مهمترین راهبردهای طرح مدیریت محله بوده و این درحالی است که هم اکنون جایگاه این طرح در شهرری به نقطه مناسبی رسیده است.
وی ظرفیت اجتماعی شکل گرفته را ارزشمند برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه مدیران محله و شورایاران از بدنه مردم محلی هستند با در نظر گرفتن ملاحظات مهمی همچون ارتقاء هویت دینی، انقلابی و ملی، سبک زندگی مبتنی بر ارزش های ملی و دینی و تغییرات فرهنگی بهترین پیشنهاد دهنده برای محله خود محسوب می شوند. 
دکتر معصومه آباد عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه به شکل گیری پیوستگی اجتماعی در این منطقه تاریخی اشاره کرد و افزود: با توجه به حضور و مشارکت حداکثری مردم شهرری، در برنامه های اجتماعی و فرهنگی، این منطقه در تمامی طرح های اجتماع محور بهترین بازخورد را داشته است به نحوی که به عنوان منطقه پایلوت برای پروژه های مشارکتی و اجتماع محور شناخته شده است. 
آباد در ادامه تصریح کرد: هدف از برنامه های فرهنگی و اجتماعی اجرا کردن نیست بلکه ایجاد پیوستگی اجتماعی که در سایه مشارکت و حضور مردم به وجود می آید مهمترین نتیجه است که به دنبال تحقق آن در تمامی مناطق کلان شهر تهران هستیم. 
گفتنی است جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر تهران با حضور اعضاء این کمیسیون، شهردار منطقه 20، قائم مقام شهردار، معاون اجتماعی فرهنگی، شهرداران نواحی هفتگانه، مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 و مدیران محله و شورایاران محله های 22 گانه منطقه 20 در ساختمان مرکزی شهرداری این منطقه در حالی برگزار شد که تعدادی از مدیران محله ودبیران شورایار به بیان نقطه نظرات خود در مورد طرح های محله محور پرداختند./ف
برچسب ها: اجتماعی ، شهرری ، منطقه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.