سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

ضعف مربیان در انتقال فن های امتیازآور به کشتی گیران

کشتی گیرپرافتخار ایران وجهان، از ضعف مشهود مربیان در ارائه وانتقال فن های امتیاز آور در کشتی به نسل های فعلی کشتی گیران کشور ابراز تاسف وانتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، امامعلی حبیبی گفت: متاسفانه به علت ضعف مربیان در انتقال فن های امتیاز آورکشتی اکنون مشاهده نمی شود و واقعا از حال و روز وروند نتیجه گیری کشتی گیران نمی توان رضایت داشت.

وی افزود: در گذشته کشتی گیران فقط در روی دایره تشک ، از حریف امتیاز می گرفتند، ونه اینکه اکنون فقط با هل دادن کشتی گیر به بیرون امتیاز به دست می آورند.

دارنده پنج نشان طلا مسابقات المپیک وجهانی تصریح کرد: پهلوان کشتی هیچگاه از تشک کشتی بیرون نمی رود و نمی توان با یک امتیاز گرفتن نامش را پهلوان گذاشت.

حبیبی ادامه داد: کشتی پهلوانی مثل فوتبال نیست که فقط به توپ شوت کشیده شود، چرا که کشتی گیر و پهلوان باید روی دایره طلایی کشتی که علامت گذاشته شده بیرون نرود.

وی افزود: کشتی گیری که از تشک کشتی بیرون رفته او کشتی گیر نیست بازیگر است.

این کشتی گیر پرافتخار مازندرانی ابرازامیدواری کرد: مربیان بیشتر از فنون گذشته کشتی گیران که مختص ایران بوده وبا این فن ها کشتی ایران را جهانی کردند، استفاده کنند.

حبیبی اضافه کرد: برای تحقق این موضوع، فدراسیون کشتی هم باید دوره های ویژه و عالی مربیگری برای مربیان وعلاقمندان به حرفه مربیگری کشتی بگذارد.

وی همچنین با بیان اینکه سه فن کشتی که در زمان او به کشتی ارائه شده بود واکنون مورد توجه قرار نمی گیرد، انتقاد کرد وگفت: فن " سر تو یکی " ، " فن حبیبی " و فن " یک دست ویک پا" بوده و با وجود آنکه فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) هم برای فن حبیبی نامگذاری کرده بود، متاسفانه اکنون نشانی از آن درکشتی کشتی گیران ایرانی نیست.

حبیبی، با بیان اینکه، وضعیت کشتی ایران اکنون سخت ورضایت بخش نیست، ابرازامیدواری کرد: من کشتی فعلی در ایران را پهلوانی نمی دانم./س

برچسب ها: ضعف ، انتقال ، شتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.