سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

ضرورت مشارکت جوامع محلی برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ،بر جلب مشارکت جوامع محلی به عنوان بهره برداران عرفی عرصه ها، برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان ،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با تاکید بر جلب مشارکت جوامع محلی به عنوان بهره برداران عرفی عرصه ها برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی گفت: در این رابطه اجرای طرح جذب همیار طبیعت می تواند راهگشای همکاری همگانی باشد.

 اسکندری افزود: مردم باید در کنار طبیعت زیستن را به جای علیه طبیعت زندگی کردن بیاموزند.

وی با اشاره به طرح همیار طبیعت تاکید کرد: در این طرح اعضای شورای اسلامی روستاها، دهیاران، بسیجیان محلی، معلمان، دانش آموزان، دانشجویان، مجریان، بهره برداران و کلیه دوستداران طبیعت و منابع طبیعی مشارکت دارند، تا با ارائه راهکار های پیشگیرانه و آموزش محور مشارکت مردم را ارتقاء دهند.

  این مقام مسئول تصریح کرد: مشارکت مردم از گذشته به اشکال مختلف در عرصه ها و مناطق روستایی وجود داشته و اکنون هم نمونه های مختلفی از آن در نقاط مختلف کشور وجود دارد؛ اما در عرصه ی منابع طبیعی ضرورت و اهمیت آن بیشتر خودنمایی می کند.

اسکندری نقش سازمان های غیر مردمی را در این رابطه مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: علی رغم بیم و امیدها درباره تاثیر تخریبی انسان بر روی محیط زیست و پوشش گیاهی فعالیت این تشکل ها می تواند در دراز مدت جوابگو باشد.

 وی با اعلام اینکه از جنگلها و مراتع در کشور به عنوان منبع تولید علوفه و چوب و نیز تامین اراضی مورد نیاز برای توسعه بخش کشاورزی وصنعت، توسعه معدن و خدمات استفاده می شود، افزود: این امر به لحاظ تولید مواد غذایی ، ایجاد اشتغال و منابع تولید ارز اهمیت خاصی دارد؛ اما فراهم کردن شرایط زیست محیطی و تعادل اکولوژیکی بین انسان،آب،خاک و گیاه در کنار ایجاد بستر مناسب برای توسعه پایدار در اولویت است./ع

 


برچسب ها: ضرورت ، مشارکت ، منابع ، طبیعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.