سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظام حاکمیت بالینی به پرستار توجه ندارد

از میان همه انتقادهای وارده نظام حاکمیت بالینیی توجهی به نقش و ارزش کادر پرستاری نمود بیشتری دارد.

شهربانو جعفری عضو شورای عالی نظام پرستاری در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: از میان همه انتقادهای وارده به نظام حاکمیت بالینی از قبیل ناکارآمدی طرح، شتاب زدگی در اجرا بی توجهی به نقش و ارزش کادر پرستاری نمود بیشتری دارد.

وی گفت:اجرای کامل نظام حاکمیت بالینی مستلزم پیدایش و ارزیابی نقش ها و مرزهای سنتی بین حرفه های مرتبط با خدمات سلامت، بین پزشک، بیمار و پرستار، بین مدیران و کارکنان ضروری است.

وی ادامه داد:بی توجهی پزشکان و کارکنان پیراپزشکی و سایر گروه ها در مراکز درمانی نسبت به اهمیّت حیطه های اصلی نظام حاکمیت خدمات بالینی با حضور مدیرانی توانمند و سیاست محور برطرف و رویکردهای ارتقای کیفی که پیش از این نسبتاً پراکنده و متفرق بودند انسجام یافته و نسخه ای انحصاری برای بررسی عملکرد و معیاری کلیدی برای دستیابی به تغییر موفقیت آمیز فراهم می شود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری در تعریف نظام حاکمیت بالینی افزود: مکانیسمی قدرتمند، نوین و جامع برای تضمین استانداردهای متعالی مراقبتهای بالینی از طریق سیستم بهداشت ملی و بهبود مستمر کیفیت خدمات با 3 ویژگی بارز استانداردهای سطح بالای مراقبت، مسئولیت و پاسخگویی واضح برای استانداردهای مذکور و بهبود مستمر پایدار است./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.