سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنداني سابق گوانتانامو در گفتگو با راشاتودي ؛

در گوانتانامو افراد زير شکنجه مجبور به اعترافات دروغ مي شدند

مراد کورناز گفت حتي اگر شما تروريست هم نباشيد آنها مي خواهند شما را مجبور کنند به دروغ اعتراف کنيد که تروريست هستيد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي ، آنها مرا مجبور کردند که به دروغ بگويم عضو القاعده هستم و به همراه طالبان عليه نيروهاي آمريکايي جنگيده ام. حتي آنها مرا مجبور به امضاي پرسشنامه اي کردند که من عضو القاعده هستم. متاسفانه عده اي از پاکستانيها مرا براي مشتي دلار به آمريکاييها فروختند. آنها گفته بودند که من تروريست هستم. در حاليکه چند ماه بعد آنها متوجه شدند که بي گناه هستم با وجود اين مرا مجبور کردند برگه هايي را امضا کنم که اعتراف کرده باشم عضو القاعده بوده ام زيرا آنها هيچ مدرکي عليه من نداشتند و با اين کار مي خواستند از من مدرک داشته باشند.
 آنها از انواع شکنجه نظير غرق مصنوعي و شوک الکتريکي مرا به اين کار مجبور مي کردند. هر بار که با امضاي اين برگه ها مخالفت مي کردم آنها از روش ديگري براي شکنجه من استفاده مي کردند. آنها فکر مي کردند که من بالاخره امضاي برگه ها را قبول مي کنم. در گوانتانامو افرادي زنداني بودند که سنشان خيلي کم و حتي حدود نه تا دوازده سال بود.
 رفتار آمريکاييها با آنها بهتر از افراد بزرگسال نبود. اينکه مي ديدم در اين زندان کودکان هم نگهداري مي شوند بسيار دردناک بود. حتي من شاهد مرگ افراد زير شکنجه بودم. من در پنج سالي که در زندان گوانتانامو بودم دوران بسيار سختي داشتم. اين شرايط سبب شده است تا اکنون به يکي از حاميان سازمانهاي حقوق بشري و مبارزه با شکنجه در سراسر جهان بشوم. هم اکنون بيش از بيست و يک زنداني مخفي در سراسر جهان وجود دارد که افراد در اين زندانها شکنجه مي شوند و گوانتانامو يکي از آنهاست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.