سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساري/

جلوگیری از گسترش فرهنگ غیربومی در مناطق روستایی

معاون فرماندار نور گفت: تأثیرگذاری فرهنگ غیربومی و مهاجر در مناطق روستایی بیش از حد زیاد شده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، احمد محمدی صبح امروز در جلسه کارگروه فرهنگی_اجتماعی شهرستان نور عنوان کرد: بدحجابی، بدپوششی و مجالس جشن (پارتی) شیوع پیدا کرده و تبدیل به معضل اجتماعی شده است.

معاون فرماندار نور اظهار داشت: اکنون چهره‌های دانشجویان حتی در محیط دانشگاه چهره دانشجویی نیست و چهره‌ها و پوشش فعلی زیبنده محیط دانشگاهی در یک کشور اسلامی نیست.

وی با اشاره به غالب شدن فرهنگ‌های مهاجر و غیربومی در روستاهای منطقه عنوان کرد: تغییر کاربری‌ها و ویلاسازی در روستاها به گونه‌ای سرعت گرفت که اکنون جمعیت مهاجر در برخی از روستاها پنج تا شش برابر بیشتر از ساکنان اصلی و بومی آن روستا است.

محمدی افزود: برخی از این افراد ساکن فصلی که در بیشتر ایام تعطیل برای تفریح و استراحت به ویلاهایشان می‌آیند حتی در ایام سوگواری رعایت شعائر و شئونات اسلامی را نمی‌کنند و با وضعیت بسیار زننده و پوشش غیر متعارف و بلندکردن صدای موسیقی در جامعه ظاهر می‌شوند.

این مسئول تأکید کرد: این اعمال ضدفرهنگی با غلبه بر فرهنگ بومی و دینی تأثیرات ناگواری را در مناطق مختلف به‌ویژه روستایی دارد و البته با اعتراضات متدینان و خانواده‌ها همراه است.

معاون فرماندار نور خواستار تصمیم‌گیری در این جلسات شد و افزود: اکنون در بحث ماهواره‌ها می‌بینید که حتی به خانواده‌های مذهبی ورود پیدا کرده و ما به جمع‌آوری برخی از تجهیزات اکتفا می‌کنیم اما لازم است علاوه بر فرهنگ‌سازی و جلوگیری از ورود این تجهیزات با فروشندگان و نصاب‌ها برخورد جدی و قاطع‌تری صورت گیرد.

مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نور نیز اظهار داشت: باید در اتاق فکر، موضوعی طرح و پیرامون آن بحث و تبادل نظر کرد و راهکار حل آن ارائه شود.

حجت‌الاسلام سلیمان حلیمی افزود: در این جلسات فقط دردها گفته می‌شود اما راه‌های درمان بیان نمی‌شود، در بحث خوابگاه‌های دانشجویی باید راهکار ساماندهی از همین جلسات برای اجرایی شدن ارائه شود.

امام جمعه نور هم عنوان کرد: باید در این جلسات معضلات بررسی شود و دغدغه‌ها برای سلامت جامعه و دانشگاه‌ها رفع شود.

حجت‌الاسلام عبدالرحمان باقرزاده اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید قبل از پذیرش دانشجو زیر ساخت‌ها را فراهم کنند و خوابگاه برای دانشجویان دختر تهیه شود.

وی خواستار ارزیابی جلسات و بررسی میزان اثرگذاری تصمیمات و جلسات شد./ج1

برچسب ها: فرهنگ ، دانشجو ، تجهیزات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.