سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

برنامه جامع مدیریت استراتژیك شركت نفت وگازكارون تدوین شد

برنامه جامع مدیریت استراتژیك شركت بهره برداری نفت و گاز كارون درراستای تعهد به مسوولیت های اجتماعی این شركت تدوین شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، مدیرعامل شركت بهره‌برداری نفت و گاز كارون با اعلام این خبر، گفت: رویكرد مدیریت استراتژیك جامع و یكپارچه به صورت یك فرآیند و حلقه بسته شامل تدوین برنامه راهبردی ، اجرای برنامه های عملیاتی و پایش و كنترل برنامه ها، دراین شركت انتخاب و پیاده‌سازی شد.

وی هدف از اجرای این برنامه را حساسیت مسائل ایمنی و زیست‌محیطی شركت كارون به دلیل استقرار واحدهای عملیاتی در كلان شهر اهواز و مجاورت آن با مناطق مسكونی و نیز ضرورت استفاده از رویكردی مناسب و كارآمد جهت شناسائی و تحلیل ذی نفعان شركت كارون اعلام كرد.
 محسن دهانزاده افزود: به منظور اجرائی كردن این پروژه، كارگروهی متشكل از مدیران، رؤسا و جمعی از كارشناسان شركت كارون تشكیل شد و پس از برگزاری دوره های آموزشی/ كارگاهی، ضمن ارائه آموزش‌های مفهومی لازم به اعضای كارگروه و نیز بررسی نمونه برنامه‌های تدوین شده در صنایع مختلف، در قالب فعالیت های كارگاهی، برنامه‌های راهبردی شركت كارون تدوین شد.

وی، با اشاره به حضور شركت بهره‌برداری نفت و گاز كارون در 'ششمین دوره جایزه مدیریت سبز ایران' ، گفت: استفاده از رویكرد مدیریت استراتژیك به عنوان یك فرصت قابل بهبود از سوی ارزیابان انجمن مدیریت سبز ایران، به شركت كارون توصیه شده بود كه درنهایت در دستور كار این شركت قرار گرفت.

دهانزاده، درباره روند تهیه برنامه مدیریت استراتژیك در حوزه مسوولیت های اجتماعی، گفت: به منظور تحقق نیازهای راهبردی شركت كارون در حوزه مسوولیت زیست‌محیطی، اقتصادی و جامعه، پس از بررسی محیط داخل و خارج شركت و نیز مطالعه اسناد راهبردی بالادستی، ابتدا بیانیه های شركت كارون شامل 'ماموریت ، ارزش ها و چشم انداز' تدوین و مورد تایید كارگروه قرار گرفت.

وی افزود: به منظور تحقق الزامات معیارهای مندرج در جایزه مدیریت سبز ایران و با توجه به دولتی بودن شركت كارون و ماهیت فعالیت های عملیاتی آن، جهت گیری استراتژیك با موضوع' مسوولیت اجتماعی' انتخاب و بر اساس آن استراتژی‌ها و اهداف كلان شركت برای هر یك از گروه های ذی نفع، تدوین و سپس اقدامات، پروژه‌ها و كلیه برنامه‌های عملیاتی مورد نیاز جهت تحقق اهداف كلان فوق، تعیین و با این اقدام برنامه‌های عملیاتی شركت به برنامه‌های راهبردی متصل شد.

مدیرعامل شركت بهره‌برداری نفت و گاز كارون، متأثر نمودن فرآیندهای جاری شركت در راستای تحقق اهداف كلان و نیز برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی فعالیت های اجرائی جهت تحقق انتظارات ذینفعان بصورت متوازن را از مهم ترین نتایج حاصل از پیاده‌سازی این رویكرد عنوان كرد.

وی، درادامه همچنین به تدوین روش اجرایی ارتباط با ذی نفعان دركمیته ذی نفعان شركت كارون اشاره كرد و گفت: براساس این روش اجرایی، ذی نفعان شركت كارون به پنج گروه مشتریان،كاركنان جامعه، تامین كنندگان و شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب تقسیم می‌شوند و بر اساس مكانیزم ها و كانال های ارتباطی برقرار شده با هر یك از گروه‌های ذی نفع، نیازها و انتظارات آنها شناسائی و از رویكرد مدیریت استراتژیك جامع جهت برنامه‌ریزی، اجرا و پایش دوره‌ای آن استفاده شده است./ب
برچسب ها: تدوین ، مدیریت ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.