سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

قطعه سازان خودرو مازندرانی رتبه چهارم حجم فروش محصولات در کشور

حجم فروش محصولات قطعه سازان مازندران (ایران خودرو و سایپا) از نظر رده بندی در رتبه چهارم کشور قرار دارد .

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : مازندران در زمینه ساخت قطعات خودرو را در کشور دارای رتبه مهم و قابل توجه است .

مرتضی هاشم پور افزود: با بیان اینکه برخی از محصولات واحدهای قطعه ساز استان در کشور انحصاری است گفت: مجموعه اندیشه ایمنی خودرو در تولید کمربند ایمنی خودرو شرکت قالب و قطعه سازی شمال در تولید پمپ بنزین،فیلتر و تجهیزات CNG، مجموعه فراصنعت شمال در تولید قطعات ایمنی و فوق ایمنی خودروهای سواری از مهمترین واحدهای قطعه سازی استان است .

مرتضی هاشم پور با اشاره به اینکه پرفروش ترین محصول ایران خودرو که پروژه پارس است ادامه داد: تولید این خودرو در شرکت ایران خودرو مازندران در شهرستان بابل با ظرفیت بیش از 30000 دستگاه در سال می باشد.

وی راه اندازی خط تولید بدنه و رنگ را از برنامه های توسعه این واحد دانست.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران در ادامه افزود: بخشی از قطعات (داشبورد) از سوی قطعه سازان استان مانند پیشرو پلیمر طبرستان تامین می گردد.

مرتضی هاشم پور با اشاره به طرح های مهر ماندگار این حوزه گفت: شرکت توسعه گاز مهر تولید کننده کپسول CNG، در جاده فرح آباد ساری با اشتغال 146 نفر و شرکت فذا تولید کننده قطعات ریخته گری خودرو در شهرک صنعتی آمل و با اشتغال زایی 137 نفر جزء طرح های منتخب مهر ماندگار محسوب می شود ./ع

به گفته وی شرکت ایران خودرو مازندران با سرمایه گذاری 150 میلیارد ریال و اشتغال 300 نفر و شرکت ایمن سازان خودرو اندیشه تولید کننده ایربگ (AirBag) در بابلسر با سرمایه گذاری 100 میلیارد ریال از محل طرح آمایش به بانک صنعت و معدن معرفی و در دست بررسی است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.