سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/دبير هيات ژيمناستيك خراسان رضوي:

نیاز به علمی شدن ورزش اجتناب ناپذیر است

دبير هيات ژيمناستيك خراسان رضوي اظهارکرد: با توجه به پیچیده شدن ورزش در دنیا نیاز به علمی شدن ورزش اجتناب ناپذیر است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،حسین  معماريان افزود: ايجاد موقعيتي براي تحصيل مربيان رشته هاي مختلف ورزشي به صورت دانشگاهي و به شكل تخصصي باعث تحرك و رشد اين رشته ها مي انجامد.

وي با بيان اينكه پرداختن به علوم خاص يك رشته ورزشي به صورت تخصصي در دانشگاه موجب غنای مطالب علمي آن حوزه و تكنيك هاي آن ورزش مي شود عنوان كرد: لزوم این امر ایجاد فضایی علمی در بستری عملی است که یکی از راهکارهای آن تشکیل دانشکده علمی کاربردی است.

 

معماريان با اشاره به ایجاد دانشکده علمی کاربردی اداره كل ورزش و جوانان خراسان رضوي، تاسيس چنين مركزي را از نیازهای جامعه ورزش استان دانست و اظهار داشت: با بهره گيري از فارغ التحصيلان اين مركز مي توان اين علوم را در سراسر كشور گسترش داد.

وی افزود: از آنجا كه علاوه بر حركات ورزشي، علوم بيومكانيك، فيزيولوژي و... در ورزش بنيادين و پايه‌اي ژيمناستيك دخيل هستند تشكيل رشته دانشگاهي مربيگري پايه ژیمناستیک در علمي شدن و رشد آن تاثير بسزايي خواهد داشت.

معماريان ضمن تاكيد بر لزوم جذب و به كارگيري فارغ التحصيلان مركز علمي كاربردي اداره كل ورزش و جوانان خراسان رضوي در پايان تحصيلاتشان توسط هيات هاي مختلف ورزشي عنوان كرد: استفاده از توان عملي اساتيد دانشگاهي مجرب در رشته هاي مختلف اين دانشگاه به پربار تر شدن سطح علمي دانشجويان كمك مي كند و مي توان از اين فارغ التحصيلان براي رشد ورزش در هيات هاي مختلف ورزشي سطح استان بهره برد./ع

 

برچسب ها: ژیمناستیک ، نیازمن ، علمی ، شدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.