سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسکو: سرنوشت سوريه بايد بدون هيچ دخالت خارجي و بدون نسخه هاي آماده تحميلي حل شود

روسيه بار ديگر قاطعانه تاکيد کرد مسايل مربوط به آينده و سرنوشت سوريه بايد از سوي خود مردم اين کشور و بدون هيچ دخالت خارجي و بدون نسخه هاي آماده تحميلي حل شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، وزارت امور خارجه روسيه در بيانيه اي که روز شنبه و يک روز بعد از نشست سه جانبه ابراهيمي و نمايندگان آمريکا و روسيه که در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد تاکيد کرد حل تنش سوريه با توقف فوري خشونت ها و آغاز روند انتقال مسالمت آميز در اين کشور ميسر است.

در اين بيانيه آمده است: ما معتقديم اولويت کنوني توقف فوري تمام انواع خشونت ها، خونريزي ها و ارسال کمک هاي بشردوستانه براي مردم سوريه از جمله آوارگان و پناهندگان سوري است. در همين زمان روند انتقال سياسي در سوريه که هدف آن تضمين قانون مساوات و برابري درباره حقوق تمام گروه ها ، احزاب و طوايف سوري در آينده است آغاز شود.
 
بر اساس اين بيانيه، وزارت امور خارجه روسيه درباره اين که آيا ابراهيمي با اين درخواست روسيه موافقت کرده است يا خير هيچ توضيحي نداد.

مسکو روز شنبه بار ديگر حمايت خود را از ماموريت صلح ابراهيمي و ادامه مذاکرات سه جانبه اعلام کرد.

روسيه همچنين حمايت خود را از طرح صلح ژنو براي حل بحران سوريه مبني بر تشکيل دولت انتقالي با مشارکت تمام طرف هاي درگير اعلام کرد.

وزارت امور خارجه روسيه اعلام کرد : ما معتقديم که سند ژنو همچنان براي حل بحران سوريه مطلوب، بهترين و تنها گزينه براي عبور از بحران کنوني است.
 
وزارت امور خارجه روسيه در بيانيه ديگري اعلام کرد ميخائيل بوگدانف معاون وزير امور خارجه اين کشور در ژنو با  هيئتي از مخالفان سوري به رياست "ميشل کيلو" ديدار کرده است.

بر اساس اين بيانيه دو طرف درباره اين که اولويت نخست توقف فوري خشونت ها و آغاز گفتگوي ملي بر اساس بيانيه ژنو است ديدگاه مشترکي داشته اند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.