سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نخستین جشنواره عکس کار، تعاون و اشتغال:

غالب عکس ها در فضای سنتی ارایه شده است

عضو هیئت داوران نخستین جشنواره عکس کار، تعاون و اشتغال گفت: انتظار می رود با توجه به گستردگی موضوع جشنواره شاهد عکس هایی از توانمندی های علمی و صنعتی باشیم اما غالب عکس ها در فضاهای سنتی تهیه شده است.

حسین غفاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: دلایل انتخاب یک عکس موفق در هیئت داوری بر اساس اطلاعات و دانش شخصی و داشته های سایر داوران از قبیل نوع تعریف، درک و نزدیک شدن به موضوع مطرح شده است.

وی افزود: همچنین فرم و ترکیب بندی و زیبایی شناسی عکاسانه به همراه اطلاعاتی که مشاوران در برخی از موضوعات کاربردی به داوران می دهند از دیگر دلایل انتخاب عکس های موفق است.

غفاری با اشاره به برگزاری جشنواره عکس تعاون،‌کار و اشتغال از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با توجه به گستردگی موضوع انتظار می رفت غالب عکس ها از توانمندی های علمی و صنعتی کشور باشد اما بیشتر عکس ها در فضاهای اصیل و زندگی سنتی تهیه شده اند.

وی تاکید کرد: دلیل احتمالی اینکه عکس ها بیشتر غالب سنتی خود را حفظ کرده اند این است که عکاسی در بیشتر مراکز علمی و صنعتی ممنوع است و وجود این محدودیت می تواند به عنوان تجربه ای برای مسئولان برگزاری این جشنواره باشد تا در سال های آینده فضا را برای شرکت کنندگان و عکاسان در برخی مراکز هدف گذاری شده جهت ثبت و تولید عکس مهیا کنند.

این عضو هیئت علمی داوری نخستین جشنواره عکس کار، تعاون و اشتغال با اشاره به اینکه کار داوری این جشنواره در مراحل پایانی خود است خاطر نشان کرد: امیدواریم که مشکل داوری این جشنواره بر اساس استانداردهای رایج در کشور از رتبه ایده آل برخوردار باشد چرا که این ساختار می تواند در عرصه ارزیابی داوری به عنوان الگویی موفق موردنظر سایر عوامل اجرایی دبیرخانه ها و مدیران جشنواره ها باشد./ز

برچسب ها: عکس ، جشنواره ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.