سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل اولین جلسه کمیته بانوان نخبه در منطقه 21

در اولین جلسه کمیته بانوان نخبه منطقه 21 بر استفاده از توانمندی های بانوان نخبه این منطقه در اداره شهر تاکید شد .

 
به گزارش  گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 21، در این جلسه که با حضور مشاور شهردار منطقه 21 در امور بانوان و جمعی از بانوان نخبه این منطقه که در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی ،ورزشی، علمی و پژوهشی و .... فعال هستند در سالن جلسات شهرداری این منطقه برگزار شد زهرا خوش برش مشاور شهردار منطقه 21 در امور بانوان این منطقه با اشاره به اهمیت و نقش بانوان به ویژه بانوان نخبه در اداره کلانشهر تهران گفت:بانوان نخبه به عنوان قشر اثر گذار در جامعه معرفی میشوند و باید باور داشت  انها می توانند نقش هدایت گری را در جامعه ایفا کنند .
 
 این کمیته در پی آن است که با در نظر گرفتن ابعاد مختلف و با ساماندهی بانوان نخبه فرهنگی زمینه اثر گذاری بیشتر این قشر را در جامعه فراهم کند .
 
او در ادامه افزود : باتشکیل این کمیته  زمینه استفاده از  توانمندی های بانوان ، شناسایی استعداد های پنهان ، ایجاد ارتباط و تعامل بین بانوان نخبه سطح منطقه و مدیریت شهری و ارتقاء منزلت و جایگاه بانوان نخبه سطح منطقه ، شناسایی ظرفیت هایی که در سطح منطقه وجود دارد و هر دو از نگاه مدیریت شهری پنهان و مغفول مانده  فراهم شود .
 
 به گفته خوش برش شناسایی آسیب های اجتماعی و فرهنگی سطح منطقه ،استفاده از توانمندی های بانوان نخبه برای کاهش آسیب ها ،زمینه سازی برای مقابله با تفکر فمینیستی ، احیای نگرش های ارزش اسلامی به زن و ترسیم سیمای موفق زن مسلمان ایرانی از مهم ترین اهداف این کمیته است .
 
مشاور شهردار منطقه  21 در امور بانوان در بخش دیگری از صحبت های خود بانوان منطقه 21 را شهروندانی مشارکت جو خواند و گفت: خوشبختانه بانوان نخبه این منطقه با مشارکت  خود در عرصه های مختلف نشان دادند از توانایی بسیاری برخوردار هستند ، امروز  بستر لازم برای مشارکت بانوان نخبه در فعالیت های  فرهنگی و اجتماعی  که براساس  شناسایی اولویت های سطح منطقه است فراهم شده .
 
در ادامه این جلسه بانوان نخبه شرکت کننده با اشاره به برخی از چالش ها و مشکلات موجود بر سر راه فعالیت  بانوان ، ضمن ابراز خرسندی از تشکیل چنین کمیته ای پیشنهادات و راهکار های عملی خود را جهت پیشبرد اهداف این کمیته ارائه کردند .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.