سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارشی از حال و هوای امروز مشهد مقدس؛

اینجا مشهد، پایتخت و مامن معنوی دلهای عاشق

امروز مشهد الرضا حال و هوایی دیگر دارد ...

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، از نخستین ساعات بامداد امروز صدای نوحه و ماتم در خیابان های اطراف حرم مطهر رضوی به گوش می رسد. پیر و جوان نمی شناسد، همه از مادرانی که اطفال خویش را در آغوش کشیده تا پیرانی عصا به دست گرفته تنها به عشق مولا، دلها و گامهای خویش را به سوی بارگاه ملکوتی امام رئوف سپرده اند تا رحلت جانسوز پدر امت، حضرت پیامبر اکرم(ص) را به محضر پاره تنش تسلیت گویند 


به گزارش قدس آنلاین، همه خیابانهای منتهی به بارگاه منور رضوی مملو از جمعیت عزاداری است که بر سر وسینه زنان اشک ماتم می ریزند؛ در خیابانهای شیرازی ،نواب، طبرسی و امام رضا(ع) خیل جمعیت عاشقی موج می زند که با پای پیاده و یا در قالب هیات های عزاداری به سمت حرم مطهر رضوی در حرکتند.


صدای سنج و طبل ون وحه در رثای پیامبر رحمت و کریم اهل بیت با باران اشک های عزارادان در آمیخته و تو گویی ملائک تهلیل گویان این عاشقانند.

عاشقان اهل بیت عصمت وطهارت به حرم که می رسند قرار از کف داده و همنوا با ناله های زهرای اطهر این مصیبت عظیم را به امام رضا (ع) تلسیت می گویند.اشک ها بر گونه ها جاری است و قلب ها مالامال از حزن و اندوه.هرکسی با زبان خویش با امام رئوف دردل می کند یکی با زبان کردی دیگر ترکی و آن یکی لر و فارس و عرب و ...


اری امروز فریاد وامحمدا وا زهرا و وا حسنا امروز صحن وسرای امام علی بن موسی رضا(ع) را پرکرده،


زائران پیاده ای که از روزها قبل و از راههای دور و نزدیک پای در جاده عشق نهاده اند وقتی به مراد خویش می رسند عاشقانه ترین نجوا را با او دارند؛ به شکرانه توفیق رسیدن به بارگاه ملکوتی امام رضا سجده شکر می گذارند و سعادت دنیا و اخری را برای خود و دیگر عزیزان طلب می کنند، فرج پسر فاطمه را طلب می کنند تا بیاید و داد مظلومیت مادر را بستاند و چه بسیار زائرانی که با توسل به عزیز فاطمه از خدا کریم، محمدی بودن را و محمدی ماندن را طلب می کنند .

خدام بارگاه منور رضوی که همواره با خلوص نیت و بردباری زائران را راهنمای می کنند این روزها اوج ادب و مهمانداری را به تصویر می کشند چراکه می دانند اقا و مولایشان این روزها به زائران ومیهمانانش نظر ویزه ای دارند.

مراسم خطبه خوانی

برنامه های خاصی اعم از سخنرانی و مداحی و ادعیه نیز توسط آستان قدس رضوی برای بهره مندی بیشتر زائران در نظر گرفته شده که در حال اجراست.


قرائت زیارت پیامبر از راه دور توسط حاج مرتضی طاهری بعد از نماز جمعه ،سخنرانی حجج اسلام فرحزاد،فرزانه و کازرونی ،قرائت زیارت امین الله توسط مرتضی طاهری و مداحی آقایان ابراهیم قانع و جعفر ملائکه از دیگر برنامه های امروز حرم مطهر ضوی است.

از برنامه های ویژه شب شهادت امام رضاعلیه السلام نیزمی توان به مراسم خطبه خوانی اشاره کرد که پس از نماز مغرب و عشاء با حرکت کاروان خدام امام رضا(ع) از سازمان مرکزی آستان قدس رضوی به سمت صحن جمهوری اسلامی آغاز خواهد شد و  با سخنرانی حجت الاسلام راشد یزدی و قرائت خطبه توسط حجت الاسلام  اسلامی فر و مرثیه سرایی مداح اهل بیت علی خوش چهره ادامه خواهد یافت.

هوای مشهد نیز از شب گذشته قدری به سردی گرائیده اما مانع از حرکت و عاشقان امام رضا (ع) نیست و در تمامی ساعات شبانه روز صحن و سرای امام رضا(ع)مملو از  زائر ان دلباخته اهل بیت عصمت طهارت است که این روزها را مغتنم شمرده و با هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت درد دل می کنند
محدودیت های ترافیکی نیز توسط راهنمایی و رانندگی مشهد در خیابانهای منتهی به حرم مطهر رضوی اعمال شده تا زمینه حضور بهتر زائران فراهم شود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.