سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت اوباما اين هفته موضع خود را درباره قانون اسلحه آمريکا اعلام مي کند

دولت اوباما به تصمیم گیری درباره نحوه کنترل و مهار خشونت های مسلحانه در آمریکا نزدیک تر شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا با مسئولان انجمن ملی اسلحه این کشور که از قدرتمندترین لابی های طرفدار گسترش اسلحه است، دیدار و با آنها گفت وگو کرد.
بایدن در این دیدار گفت: کودکان کم سن ما با شلیک اسلحه گلوله باران شده اند. نه اینکه صرفا با یک گلوله کشته شوند، بلکه هدف گلوله باران قرار گرفته اند.
همزمان با دیدار بایدن با روسای انجمن ملی اسلحه آمریکا، حادثه دیگری در کالیفرنیا گزارش شد که در آن نوجوانی شانزده ساله در دبیرستان دو دانش آموز را با شلیک گلوله مجروح کرد.
اما این خبرها نتیجه دیدار بایدن با این گروه طرفدار اسلحه را تغییر نداد. این گروه دیدار با بایدن را ناامیدکننده خواند و اعلام کرد این موضوع را به کنگره می کشاند؛ مکانی که متحدان زیادی در آن دارد. لابی طرفدار اسلحه در آمریکا از بزرگترین گروه های مشارکت کننده در هزینه های انتخابات است. این گروه در انتخابات گذشته هجده و شش دهم میلیون دلار هزینه کرد. این گروه به حدی دارای نفوذ است که به راحتی می تواند اعضای خود را به کنگره وارد کند. این نفوذ از عضویت گسترده مردم آمریکا در این گروه ناشی می شود. لابی اسلحه آمریکا می گوید در چند هفته اخیر صد هزار نفر دیگر عضو آن شده اند.
شیلا کرامهولز از مرکز سیاست های مسئولانه می گوید: طرفداران اسلحه باید به پیامد این مسئله در دو دهه اخیر توجه کنند.
جو بایدن پس از این دیدار اعلام کرد توصیه های خود را با رئیس جمهور در میان می گذارد و انتظار می رود باراک اوباما روز سه شنبه موضع خود را به مردم آمریکا ابراز کند.
برچسب ها: بین الملل ، اوباما ، اسلحه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.