سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به دست پژوهشگران جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی صورت گرفت؛

ساخت اولین فرستنده رادیویی FM

پیش از ساخت این فرستنده ،دستگاه فرستنده مذکور را از خارج وارد کشور کرده که در حال حاضر با طراحی دستگاه FM دیگر نیازی به این دسته از واردات نداریم.

مهندس نیک نژاد رئیس جهاد دانشگاهی خواجه نصیر در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت: در پی طراحی و ساخت اولین نمونه فرستنده رادیویی FM ده کیلو وات مایه خشک در کشور به دست پژوهشگران جوان جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیر و رونمایی توسط رئیس رسانه ملی مهندس ضرغامی تولید فرستنده های پرقدرت مورد نیاز سازمان صدا و سیما در توانهای پنج و ده کیلو وات آغاز شد.

وی افزود: فرستنده های مذکور پرقدرت تریل فرستنده ها رادیویی FM‌ مورد نیاز کشور است که پوشش رادیویی مراکز استان ها را برعهده داشته و ساخت این فرستنده در حالی به نتیجه رسید که محدودیت ها و تحریم های دشمنان بر علیه کشورمان به اوج خود رسیده و تشدید تحریم ها نه تنها نتوانسته سیر پیشرفت کشور را متوقف کند بلکه باعث طراحی و ساخت تجهیزات پیچیده مورد نیاز کشور نیز شده است.

وی خاطرنشان کرد: فرستنده های FM که در باند تجاری 88 تا 108 مگا هرتز کار می کند و به دلیل کیفیت بالای صدا، ارسال صوت به صورت استریو امکان ارسال دیتا به صورت دیجیتال برای شنوندگان و فراگیر بودن گیرنده های آن در تمامی منازل و خودروهای کشور مورد استقبال هموطنان بوده و از این رو سیاست کشور در توسعه پوشش رادیویی این فرستنده ها در تمامی شهرها و جاده های کشور و کانال های متعدد رادیویی است.

وی یادآور شد: این طراحی باعث شده که به صورت 2 ساعته و بدون وقفه به کار خود ادامه دهد، پیش از این فرستنده های پنج و ده کیلووات مورد نیاز کشور از خارج خریداری شده و با تولید محصولات بومی این نهاد در خروج ارز از کشور نیز صرفه جویی قابل توجهی نزدیک به 50 درصد صورت خواهد گرفت./ع2
برچسب ها: رادیو ، دستگاه ، پژوهشگر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.