سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یحیی قانون فوتبال را رعایت می کند؛

نتیجه بگیرتا منتقدان ساکت شوند

فوتبال یک قانون ساده دارد، قانونی که می گوید نتیجه بگیر تا منتقدانت ساکت شوند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، فوتبال یک ورزش خاص در دنیا محسوب میشود و به همین دلیل هواداران بسیار زیادی را در سراسر کره خاکی به خودش اختصاص داده است. فوتبال با تمام جذابیت هایی که دارد، قانون بسیار ساده ای دارد، قانونی که می گوید نتیجه بگیر تا منتقدانت ساکت شوند. علی پروین اسطوره باشگاه پرسپولیس در گذشته به این قانون تأکید می کرد و می گفت: اگر توپ وارد دروازه شود، هیچ کسی حرف نمی زند اما وای به روزی که توپ گل نشود و همه انتقاد می کنند.

فوتبال زیبا و تماشا گر پسند البته طرفداران خاص خودش را دارد، همان نمایش زیبا و رویایی بارسلونا که تمام دنیا را به تحسین واداشته و همگان از دیدن بازیهای زیبای این تیم بزرگ لذت می برند اما واقعیت این است که نتیجه در دنیای امروز حرف اول و آخر را می زند و حتی دوست داران فوتبال زیبا هم دنبال نتیجه هستند.

حکایت یحیی گل محمدی و پرسپولیس است. سر مربی جوان پرسپولیس در شرایط بسیار سختی تیم را از مانوئل ژوزه پرتغالی تحویل گرفت، تیمی بحران زده و شکست خورده که هرگز اتتظارات را بر آورده نکرده بود و کسی هم جرات قبول کردن آن را نداشت چرا که پرسپولیس در بحران به سر می برد و خروج از آن شرایط چیزی شبیه معجزه بود اما یحیی به عنوان یک مربی جوان و نترس، ریسک کرد و هدایت کشتی بحران زده پرسپولیس را بر عهده گرفت.

حضور یحیی گل محمدی با واکنش های مختلفی همراه بود. طبیعی بود که او طرفداران خاص خودش را داشته باشد چرا که در گذشته بازیکن پرسپولیس بوده و افتخارات زیادی با این تیم به دست آورده و از سویی دیگر مورد حمایت آن تعداد از پیشکسوتان پرسپولیس بود که معتقد بودند مربی پرسپولیس باید یک پرسپولیسی و از جنس خودشان باشد. در این میان البته طبیعی بود که عده ای هم منتقد یحیی باشند، افرادی همچون فرشاد پیوس که همواره هدایت پرسپولیس را حق خودش می دانسته و اعتقاد داشته بهترین گزینه ممکن برای سر مربیگری در این تیم بزرگ و پرطرفدار است. البته معلوم نیست فرشاد آقای گل با کدام مسابقه و پیشینه در مربیگری ادعای هدایت پرسپولیس را دارد اما همگان کار او را در تیم های لیگ یکی دیده اند که هرگز نتوانسته افتخاری به دست آورد.

گل محمدی شروع خوبی با پرسپولیس داشت اما منتقدان او دنبال بهانه ای بودند تا او را در تنگنا قرار دهند و حسین عبدی چراغ اول را روشن کرد و زمانی که وینکو بگوویچ مربی پرسپولیس و دستیار گل محمدی شد، یحیی را دستیار چهارم یا پنجم خودش قبول کرد اما فرشاد پیوس هم در این ماجرا ساکت نماند و مدعی شد که وینکو بگوویچ را دلالان به پرسپولیس آورده اند. بحث عبدی بیشتر یک دعوای شخصی با گل محمدی بود اما ادعای پیوس به نظر می رسید که در جهت تخریب یحیی و پرسپولیس باشد و چندان کارشناسانه به نظر نمی رسید.

موج انتقادات علیه گل محمدی در روزهایی زیاد شده بود که تیم او خوب بازی می کرد و نتایج خوبی هم کسب کرده بود اما گل محمدی به عنوان یک مربی جوان و با انگیزه خوب می دانست که تنها راه حل ساکت کردن منتقدانش کسب نتایج مطلوب است. یحیی به جای اینکه وارد بازی پیوس شود و وقت و تمرکزش را روی پرداختن به انتقادات در مطبوعات و رسانه ها بگذارد، کاملا حرفه ای با موضوع بر خورد کرد و تلاش کرد تا با کسب نتیجه ای مطلوب، منتقدانش را ساکت کند.

پیروزی 4 بر یک مقابل نفت تهران در جام حذفی همان اتفاقی بود که یحیی منتظرش بود. تیم او هم خوب فوتبال بازی کرد و هم 4 گل به نفت تهران زد و مقتدرانه به مرحله بعدی جام حذفی صعود کرد تا جای انتقادی برای دشمنانش باقی نگذارد.

یحیی گل محمدی مثل هر مربی دیگری حق دارد دستیارانش را خودش انتخاب کند. انتخاب او وینکو بگوویچ بوده و در این رابطه هیچ کس حق ندارد او را مورد انتقاد قرار دهد چرا که در نهایت شخص یحیی گل محمدی جوابگوی نتایج پرسپولیس است. امثال پیوس هم اگر قصد کمک به پرسپولیس را دارند، بهتر است انتقاد سازنده داشته باشند و به دنبال تخریب این تیم بزرگ و مربی جوانش نباشند چرا که جایگاه خود را نزد هواداران این تیم از دست خواهند داد.

گل محمدی قانون فوتبال را به خوبی یاد گرفته و رعایت می کند. او به دنبال کسب نتیجه است و پس از پیروزی مقابل نفت تهران هم اعلام کرد که هر چه بیشتر انتقاد کنند، بیشتر گل می زنیم.

یحیی با این جمله ثابت کرد که اهل مبارزه است و از انتقادات بی اساس نمی ترسد بلکه دستیاران و شاگردانش را طبق سلیقه خودش انتخاب می کند تا نتایج مورد نظرش را کسب کند.

گل محمدی راه درستی را انتخاب کرده و در این راه قطعا مورد حمایت هواداران پرسپولیس هم خواهند بود چرا که سرخپوشان تهرانی نتایج مطلوبی کسب کرده اند و گل محمدی امروز محبوبیت وصف ناپذیری بین طرفداران تیمش دارد./آق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.