سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمارها نشان می دهند؛

از هر 100 نفر بالای 60 سال دو نفر مبتلا به پارکینسون هستند

آمارها نشان می دهند که در مناطق مختلف، از هر 100 نفر بالای 60 سال بین یک تا دو نفر مبتلا به بیماری پارکینسون هستند.

مهیار مهین شفیعی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: پس از بیماری آلزایمر، پارکینسون مهمترین بیماری مخرب اعصاب است و عوارض زیادی را هم به دنبال دارد.
 
وی با بیان اینکه پارکینسون بیماری مزمن و در حال پیشرفت است، اظهار داشت: متأسفانه علائم پارکینسون در اغلب موارد با گذشت زمان بدتر و وخیم تر شده و فرد مبتلا به تدریج دچار کاهش شدید کیفیت زندگی می شود.
 
مهین شفیعی تأکید کرد: ارتعاش دست ها و پاها، اختلال در حرکت کردن، بروز سایر مشکلات حسی و حرکتی و ضعیف شدن تعادل بدن از علایم مهم پارکینسون است.
 
وی گفت: این علائم به طور عمده در یک سمت بدن بروز می کند و به تدریج به طرف دیگر بدن نیز سرایت خواهد کرد.
 
مهین شفیعی با اشاره به شیوع قابل ملاحظه پارکینسون در برخی از جوامع تصریح کرد: پارکینسون به طور عمده در افراد سالمند بروز می کند و در واقع باید گفت که با افزایش سن و نزدیک شدن به سن 60 سال، خطر بروز این بیماری نیز افزایش می یابد.
 
وی تأکید کرد: آمارها نشان می دهند که در مناطق مختلف از هر 100 نفر بالای 60 سال، بین یک تا دو نفر مبتلا به بیماری پارکنسون هستند.
 
مهین شفیعی یادآور شد: همراه شدن بیماری پارکینسون با بیماری های دیگر سالمندی و بروز مشکلات حسی و حرکتی در این دوران می تواند مشکلات به مراتب بیشتری را برای افراد بیمار ایجاد کند و کیفیت زندگی آنها را به شدت کاهش دهد.
 
5 تا 10 درصد موارد پارکینسون مربوط به افراد جوان است
 
این متخصص مغز و اعصاب در ادامه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: اگرچه موارد بروز پارکینسون و آلزایمر در سنین قبل از سالمندی کم است اما متأسفانه در سال های اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا به این بیماری ها در بین جوانان بوده ایم.
 
مهین شفیعی با اشاره به افزایش موارد ابتلا به پارکینسون در سنین 40 سال و قبل از آن تأکید کرد: بر طبق بررسی های انجام شده حدود 5 تا 10 درصد موارد بیماری پارکینسون مربوط به افراد جوان است.
 
وی با بیان اینکه به محض مشاهده علائم پارکینسون باید به پزشک مراجعه کرده و در صورت تأیید بیماری اقدامات درمانی صورت گیرد یادآور شد: اگرچه پارکینسون بیماری است که با گذشت زمان پیشرفت می کند اما با تشخیص و درمان به موقع آن می توان از سرعت پیشرفت بیماری کاست و به کاهش علائم و عوارض آن کمک زیادی کرد./ع2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.