سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

موفقیت محققان ایرانی در ثبت بیش از 34 هزار مقاله ایرانی در پایگاه ISI

بر اساس گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در سال 2012 بیش از 34 هزار مقاله ایرانی در پایگاه ISI به ثبت رسیده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس رییس پایگاه استنادی جهان اسلام با بیان اینکه رتبه بندی نهایی سال 2012 تا سه ماه آینده اعلام می شود افزود : تاکنون بیش از 34 هزار مقاله از ایران در پایگاه ISI نمایه شده است .

مهراد همچنین با بیان اینکه بیشتر سهم تولیدات علمی ایران در حوزه های مهندسی ، فیزیک ، شیمی و علمی بوده است افزود : ایران در حوزه نانو از سال 2005 با جایگاه 35 توانسته جایگاه خود را به جایگاه 8 جهان ارتقا دهد .

وی گفت : این ارتقای جایگاه در حوزه انرژی های نو از 34 به رتبه 12 بوده است .

مهراد در ادامه پیشرفت عملی ایران را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ، مهندسی آب ، سلول های بنیادین، میکرو الکترونیک و زیست فناوری بی نظیر خواند .

مهراد در خصوص تعداد مقالات نمایه شده در ISC هم گفت : از ابتدای سال 91 تاکنون بیش از 750 نشریه معتبر از وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری بالغ بر 240 عنوان نشریه از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در این پایگاه نمایه شده که هزاران مقاله معتبر علمی را در بر می گیرد .

وی در خصوص نشریات عربی و انگلیسی کشورهای اسلامی گفت : در حال حاضر بیش از هزار و 100 عنوان نشریه به زبان عربی ، بیش از هزار نشریه به زبان انگلیسی و هزار عنوان مجله علمی به زبان فارسی در ISC پردازش شده است ./ع

برچسب ها: موقق ، موفقیت ، ایرانی ، مقاله ، isi
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.