سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح نوزدهمين دوره آموزش زبان فارسي در لبنان

نوزدهمين دوره آموزش زبان فارسي در محل سالن همايش‌هاي رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران دربيروت برگزارشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در اين مراسم،حجه الاسلام خياط رايزن فرهنگي ايران در لبنان در جمع اساتيد و فارسي‌آموزان ، زبان‌ فارسي ‌را  دروازه  ورود به دنيايي پهناور از علم و معرفت و فرهنگ  وتمدن خواند و بر اهميت آموزش زبان  فارسي و ضرورت ادامه‌ي آن در گسترش روابط فرهنگي و مستحكم ميان ملت‌ها  تأكيد كرد.
وي گفت: زبان فارسي كه در حامل و بستر غني  مفاهيم و مضامين بسيار متعالي و دل‌انگيز است و با توجه به غناي فرهنگ ايراني، زبان فارسي يكي از غني‌ترين و گهربارترين زبان‌هاي دنيا به حساب مي‌آيد، چه اين كه فرهنگ ايران، آميزه‌اي از آموزه‌هاي انساني و حكمت‌هاي قرآني و اسلامي است كه در آيينه  ادبيات فارسي رخ نموده است.
خياط افزود: ادبيات فارسي حاوي آثاري است كه در ميان ادبيات ملل و زبان‌هاي ديگر بي‌نظير است از جمله‌ي اين آثار مي‌توان به شاهنامه‌ي فردوسي به‌عنوان نمونه‌ي برتر ادبيات حماسي جهان، به منطق الطير عطار نيشابوري، مثنوي معنوي مولوي به عنوان نمونه ي اعلا و ممتاز ادبيات تعليمي و عرفاني جهان و غزليات حافظ، غزليات سعدي و غزليات شمس تبريزي به عنوان  با ارزش‌ترين نمونه‌هاي ادبيات غنايي در جهان نيز اشاره كرد.
رايزن فرهنگي ايران در بخش ديگري  سخنانش  به وجود منابع و مصادر فراوان اسلامي به زبان فارسي اشاره كرد و گفت:  به جرآت مي‌توان گفت زبان فارسي دومين زبان اسلامي است  و بدون دانستن آن محققان عرصه‌هاي فرهنگ اسلامي از بسياري از منابع محروم خواهند ماند.
وي همچنين اظهار داشت: وجود فرهنگ مشترک مقاومت و ضرورت اطلاع يافتن از آثار فاخری که در ايران در اين زمينه توليد می شوند اعم از آثار ادبی و فرهنگی و هنری، ضرورت يادگيری زبان فارسی برای جهان اسلام و بويژه کشورهای عربی محور مقاومت، دوچندان می‌كند.
در ادامه اين مراسم ، گواهي قبولي نفرات برتر دوره‌ي قبل توزيع شد.
در اين دوره ، در مجموع 120 زبان آموز دختر و پسرجهت يادگيري زبان فارسي در محل رايزني فرهنگي ايران ثبت نام نموده‌اند.
گفتني است اين كلاس‌ها در اماكن ديگري در بيروت و بعلبك ودر محل برخي از جمعيت‌ها و مراكز فرهنگي ديگر نيز تشكيل خواهد شد./ي2
برچسب ها: آموزش ، فارسی ، لبنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.