سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

از تدوین دانشنامه مازندران خبر داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موضوع تدوین دانشنامه برای شناخت فرهنگ هر استان ضروری بوده و همه استانها نسبت به تدوین دانشنامه اهتمام کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران حسینی درنشست هم اندیشی نخبگان سیاسی، فرهنگی، علمی و دانشگاهی در استانداری مازندران با بیان اینکه تدوین دانشنامه کار فرهنگی ارزشمندی محسوب می شود افزود: با حمایت و همکاری همه دستگاههای اجرایی امیدواریم این کار فرهنگی در استان برای اشاعه فرهنگ دیار علویان به نسل جوان جامعه صورت پذیرد.

وی درباره بحث کتابخانه تخصصی مازندران تصریح کرد: دانشمندانی که در کارهای تحقیقاتی فعالیت می کنند از محتویات کتابهای فرهنگی، اجتماعی و تاریخی و پایان نامه دانشجویی آنان در تدوین دانشنامه استفاده کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تجربه دانش نامه نگاری تجربه ای گرانسنگ و ارزنده ای است گفت: حق دینی است که از مفاخر، دانشمندان و علمای بزرگ استان در جمع آوری مطالب دانشنامه بگارگیری شود.

حسینی به تدوین مجموعه ایرانشناسی در کشور اشاره وتصریح کرد: برای شناخت سابقه فرهنگی ایران اسلامی باید مجموعه ایران شناسی را تدوین کرد.

وی گفت: امسال توانستیم دانشنامه جامع امام رضا (ع) را پس از برگزاری 10 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تالار مرکز ی مرحوم کردان و ابن شعرآشوب که ازافتخارات عرصه فرهنگی مازندران است امسال به بهربرداری می رسد./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.