سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اکتشاف طلا نیازمند حمایت دولت است

اکتشاف طلا در سال‌های اخیر با استفاده از امکانات سخت افزاری و نرم‌افزاری می‌تواند نقش مهمی در ارتقای رتبه ایران داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در طول سال‌های گذشته با وجود اکتشاف معادن مختلف، هیچگاه به صورت همه جانبه به اکتشاف و استخراج طلا پرداخته نشده که این امر باعث از دست دادن مزیت‌های نسبی ما در زمینه طلا شده است.

ناصر عابدیان کارشناس بخش اکتشاف در این باره گفت: به طور کلی در اکتشافات مواد معدنی سه اصل اساسی مورد نیاز است، نخست بحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، دوم اعتبارات مالی و سوم دانش فنی؛که اگر این سه پارامتر با کمک دولت ارتقا یابد، قادر به اکتشاف هر ماده معدنی خواهیم بود که طلا از این قاعده مستثنی نیست.
                                                                

وی در ادامه عنوان کرد: هم اکنون در بخش سخت‌افزاری و نرم افزاری مشکل خاصی وجود ندارد وجود ندارد و می‌توان با بهره‌گیری از ماشین آلات موجود، مسیر اکتشاف را دنبال کرد.

عابدیان تصریح کرد: این در حالی است که دانش فنی این امر نیز در داخل کشور وجود دارد و تنها باید با اعزام کارشناس به کشورهای طلاخیز، از دانش آنها استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بودجه لازم به این بخش وارد شود، به طور قطع شاهد تکمیل شدن کلکسیون معدنی کشور خواهیم بود که این امر به نفع کشور خواهد بود.

برچسب ها: عابدیان ، اکتشاف ، معادن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.