سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پژو سيتروئن فرانسه هم از تحريم هاي ضد ايراني ضرر کرد

شرکت خودروسازي پژوسيتروئن فرانسه در حالي از کاهش 16.5 درصدي فروش جهاني خود در سال 2012 خبر داد که همچنان از تعليق فعاليتهايش در ايران رنج مي برد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانسوي لاکروا، کاهش فروش خودرو در اروپا و تعليق فعاليتهاي شرکت پژو-سيتروئن در ايران، علت اصلي کاهش قابل ملاحظه فروش محصولات اين شرکت فرانسوي در سال 2012 عنوان شده است.

شرکت خودروسازي پژو-سيتروئن فرانسه از کاهش قابل ملاحظه ميزان فروش محصولات خود در بازارهاي جهان خبر داد. پژوسيتروئن در سال گذشته مجموعا دو ميليون و 960 هزار خودرو به فروش رساند.

به گفته مديرعامل اين شرکت، گروه از رکود پايدار بازارهاي اروپايي آسيب ديده است. اين شرکت همچنين از تعليق فعاليت هايش در ايران رنج مي برد. پژوسيتروئن که از ابتداي سال 2012 با شرکت آمريکايي جنرال موتورز متحد شد، تحت تاثير تحريم هاي بين المللي و مشکلات پرداخت مالي فعاليت هاي خود را در ايران به حال تعليق درآورد.

در حقيقت از فوريه 2012، ارسال هرگونه قطعات خودرو به ايران بعلت تحريم ها متوقف شد. در سال گذشته فروش کل قطعات ارسالي به ايران به کمتر از يک سوم رسيد.

ايران يکي از اصلي ترين بازارهاي محصولات پژوسيتروئن از لحاظ تعداد خودروي فروخته شده (457 هزار و 900 دستگاه)، پس از فرانسه بود. البته سهم درآمد حاصل از صادرات به ايران بخش اندکي از درآمد کل پژوسيتروئن را شامل مي شود. کل درآمد اين شرکت فرانسوي از صادرات به ايران در سال 2011 به 800 ميليون يورو رسيد.

سال گذشته 350 حقوق بگير پژو که در بخش ارسال قطعات به ايران فعاليت داشتند به طور موقت اخراج و سپس به مراکز ديگر شرکت منتقل شدند. صادرات محصولات پژو -سيتروئن به ايران در سال 2012 با يک سوم کاهش به رقم 145 هزار قطعه موتور خودرو رسيد. کارشناسان علت اصلي اين کاهش را فشار هاي شرکت جنرال موتورز آمريکا مي دانند که هفت درصد از سهام پژو را خريداري کرده است. اين اقدام باعث بسته شدن قريب الوقوع کارخانه پژو در شهر اولنه سو بووا در حومه پاريس و اعلام خبر اخراج سه هزار نفر شده است. 

با اين حال فروش محصولات پژوسيتروئن در روسيه و چين افزايش يافته است. اين شرکت سال گذشته 78 هزار خودرو در روسيه و 444 هزار خودرو در چين به فروش رساند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.