سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

رشد محسوس هوای سالم استان اصفهان

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا 20 دی، این استان 255 روز هوای سالم داشته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان کیومرث کلانتری دیروز در نشست خبری کارگروه اعضای کمیته اضطرار آلودگی هوا با خبرنگاران افزود: این میزان نسبت به سال گذشته با 108 روز هوای سالم رشد محسوسی داشته است.
وي با بیان اینکه حدود 70 درصد آلودگی استان اصفهان مربوط به وسایط نقلیه موتوری است، گفت: شهرداری اصفهان موظف است از عوارض پرداختی در جهت رفع آلاینده های اصفهان استفاده کند.

وی افزود: شهرداری باید با استفاده از اتوبوس های گازسوز و تندروو از دور خارج کردن تاکسی های فرسوده و با سن بالا به کاهش آلودگی کمک کند.

کلانتری درباره ایستگاههای سنجش آلودگی نصب شده در شهر اصفهان افزود: این ایستگاه ها اطلاعات 24 ساعته را به مرکز ارسال می کنند.

وی با بیان اینکه 19 ایستگاه سنجش و پایش در استان وجود دارد،گفت: تعداد 14 ایستگاه در شهر اصفهان و پنج ایستگاه دیگر در نجف آباد، مبارکه، خمینی شهر، زرین شهر و کاشان است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تعطیلی های اخیر در این استان را به علت رسیدن آلودگی هوا به مرز هشدار دانست.
وی همچنین با اشاره به اینکه 24 تا 29 دی در کشور هفته هوای پاک نام دارد، اضافه کرد: هفته هوای پاک امسال با شعار محوری صنعت پاک، هوای پاک نامگذاری شده است.

وی گفت: ویژه برنامه های این هفته با مشارکت تمام دستگاه های اجرایی برگزار می شود.

کلانتری افزود: پنج واحد صنعتی خدماتی در هفته هوای پاک به عنوان واحد سبز و یکی از آنها به عنوان واحد سبز برتر انتخاب خواهد شد./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.