سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داداش‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاكيد كرد

تلاش مدعيان "انتخابات آزاد" براي كليد زدن فتنه جديد

قائم مقام کانون دانشگاهيان ايران اسلامي، گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران کاملاً آزاد است و مدعيان طرح انتخابات آزاد به دنبال فتنه جديد در فضاي سياسي هستند.

"هاشم داداش‌پور"، قائم مقام کانون دانشگاهيان ايران اسلامي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره کلید واژه انتخابات آزاد اظهار داشت: ما دو موضوع را باید از هم تفکیک کنیم، اول اينکه  نظام دارای سازوکارهایی برای انتخابات آزاد در کشور است و جزء پیشرفته‌ترین نظام‌های انتخاباتی در دنیا تلقی می‌شود و دوم اصل بازی در عرصه سیاست است.

وي افزود:  برخي از افرادي که براي ورود به عرصه سياسي، تلقی آزاد نبودن انتخابات را در جامعه ترویج مي‌کنند، روی درخت نشسته و بُن درخت را می‌برند.

داداش‌پور تصريح کرد: قبل از انقلاب هیچ‌گاه انتخابات آزادی در صندوق‌های رای به این معنا وجود نداشت اما پس از انقلاب، اصل جمهوریت نظام در قانون اساسی مورد تایید قرار گرفت و  قالب جمهوري با محتوا و روح اسلامیت حاکم بر نظام سیاسی مستقر در کشورمان پذیرفته شد، لذا همه سازوکارهایی که تعبیه شده برای مبنا قرار دادن اصل مشارکت مردم براي ورود به انتخابات بوده تا هر فردي از صندوق رای بیرون آمد در مسند قدرت قرار گیرد.

قام مقام کانون دانشگاهيان ايران اسلامي با بيان اينکه هر نظام سیاسی مستقر شرط و شروطی براي نظام انتخاباتی دارد، گفت:  از جمله اين شروط در نظام ما، وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک اصل اساسی بوده  و طبیعتاً کسانی که خارج از این چارچوب عمل کنند، حق ندارند در نظام سیاسی مستقر، فعالیتی انجام دهند که این اصل را خدشه‌دار کند.

وي افزود: کسانی که شرط آزادی انتخابات را مطرح می‌کنند، به دنبال کلید زدن فتنه دیگری در فضای سیاسی آینده هستند و طبیعی است که جایگاهی نیز در انتخابات آینده ندارند تا فتنه‌گری خود را دنبال کنند.

قائم مقام کانون دانشگاهيان ايران اسلامي تصريح کرد:  بررسي دوره‌هاي مختلف انتخابات، نشان‌دهنده این است که انتخابات در ايران آزاد و سالم بوده و کسانی که یکی از شروط پیروزی در انتخابات را آزاد بودن انتخابات تلقی می‌کنند، هر موقع مردم به نفع‌ آن‌ها رأی دادند صحت و سلامت انتخابات را تایید کرده اما هر موقع انتخابات و رأی مردم علیه آنها بوده مثل کسانی که در بازی شطرنج ،جریان بازی به نفع آنها نيست کل صفحه شطرنج را بر هم می‌زنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: انتخابات ، نظام ، فتنه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.