سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات فعالان آمريکايي در همبستگي با اعتصاب غذاي اسير فلسطيني

شماري از طرفداران حقوق بشر و حقوق فلسطينيان در اعتراض به ادامه زنداني بودن يک فعال فلسطيني در بند رژيم صهيونيستي ، در واشنگتن تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ سمير عيسوي از زندانيان در بند اسرائيل است که در اعتراض با بازداشت نا محدود خود اعتصاب غذا کرده است. بسياري زنداني شدن او را بدون محاکمه اي عادلانه مي دانند. او بيش از يکصد و شصت روز است که در زندان به سر مي برد. 

فريحه کايا عضو انجمن خانه صلح آمريکا گفت او بدون هيچ اتهامي بازداشت و زنداني شده است. اسرائيليها او را از محاکمه اي عادلانه محکوم کرده اند. او حتي از مراقبت و درمان مناسب پزشکي محروم است. او هم اکنون در اعتصاب غذاست و اين درسي است که او از گاندي گرفته است. از اين رو مي توان او را گاندي فلسطين تلقي کرد. اعتصاب غذا سبب شده است او در آستانه مرگ قرار گيرد و متاسفانه جامعه جهاني نيز چشم خود را به اين مسئله بسته است.

اين فعال سي و چهار ساله فلسطيني در سال دوهزار و دو بازداشت و به اتهام مبارزه مسلحانه زنداني شد. او پس از حدود ده سال در چارچوب تبادل زندانيان با اسير اسرائيلي آزاد شد. اما سال گذشته عيسوي دوباره بازداشت شد. او از اوت گذشته در اعتراض به زنداني شدن خود اعتصاب غذا کرده است.

هلا نيومان از سازمان دهندگان تظاهرات براي عيسوي گفت او دردهاي شديد شکمي دارد. کليه هايش دچار مشکل شده است. او به شدت دچار کمبود خواب و سردردهاي شديد است. متاسفانه هيچ مراقبت پزشکي از او نمي شود. بعلاوه در مدت يکصد و شصت و پنج روزي که عيسوي در اعتصاب غذاست، بارها هدف حملات و کتکهاي شديد و وحشيانه افسران اسرائيلي در زندان قرار گرفته است. عيسوي يکي از صدها زنداني فلسطيني در بند اسرائيل است که براي مدت نامعلوم زنداني شده اند.

لينا ابراهيم ديگر فعال آمريکايي گفت اعتصاب غذاي سمير عيسوي حرکتي بسيار شجاعانه و تاثيرگذار است. البته فقط سمير نيست که اين کار را مي کند بلکه صدها زنداني فلسطيني هستند که اعتصاب غذا کرده اند تا محاکمه اي عادلانه درباره آنها انجام شود. متاسفانه بسياري از رسانه ها اين حقايق را بازتاب نمي دهند. اين مرد بيش از يکصد و شصت و پنج روز است که غذا نمي خورد و متاسفانه از هيچ رسانه اصلي در آمريکا نشنيده ام که خبري درباره او پخش کند.

خانواده عيسوي نيز بازداشت و هدف آزار و اذيت قرار گرفته اند. چنين تظاهراتي در چند شهر آمريکا و برخي پايتختهاي مهم جهان برگزار شده است. آنها از جامعه بين المللي مي خواهند تا عليه اسرائيل که فعالان سياسي فلسطيني را بدون دليلي و به شکلي غيرقانوني زنداني مي کند، اقدام کنند. آنها همچنين مي خواهند تا جامعه بين المللي جلوي جنايتهاي جنگي و ديگر جنايات اسرائيل را عليه بشريت بگيرد. در برخي موارد زندانياني که آزاد مي شوند اجازه بازداشت به خانه خود را ندارند. 

تاي باري فعال ضد جنگ گفت برخي از زندانيان در بند اسرائيل در زندانهاي مخفي نگهداري مي شوند. برخي از اين زندانيان که خانه هايشان در غزه بوده است، پس از آزادي اجازه ندارند از کرانه باختري به غزه بروند. چنين رفتاري از طرف اسرائيل بر اساس قانون بين المللي جنايت است.شماري از تظاهرکنندگان به نشانه همبستگي با زندانيان فلسطيني که اعتصاب غذا مي کنند، يک روز را روزه مي گيرند.
برچسب ها: امریکا ، اعتصاب ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.