سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجراي طرح تردد زوج وفرد خودروها در ايتاليا!

با افزايش آلودگي هوا در رم ، طرح تردد زوج و فرد خودروها در پايتخت ايتاليا اجرا شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ ممنوعيت موقت تردد خودروهاي موتوري در سطح شهر به علت پايداري هوا و افزايش ذرات معلق در هوا اعلام شده است. يک شهروند ايتاليايي به خبرنگار صدا و سيما در رم گفت من با طرح تردد زوج و فرد خودروها موافقم به شرطي که باعث کاهش آلودگي هوا شود ، البته اين ممنوعيت هر چند راهکار مقابله جدي با آلودگي هوا نيست اما تا حدودي به کاهش آن کمک مي‌کند. 

شهرداري رم در فصل زمستان و در مواقع اضطراري ، طرح تردد زوج و فرد خودروها را اجرا مي کند و اين طرح پارسال فقط به مدت دو روز انجام شد. يکي ديگر از شهروندان ايتاليايي گفت تردد نوبتي خودروها نمي‌تواند تاثير زيادي در کاهش آلودگي هوا داشته باشد و بايد شبکه حمل و نقل عمومي را گسترش داد و در کنار آن ورود همه خودروها را در مرکز شهر ممنوع کرد.

پليس راهنمايي و رانندگي در رم ، رانندگان متخلف را 155 يورو جريمه مي‌کند و خودروهاي استاندارد يورو 5 ، خودروهاي برقي و گازي شامل اين ممنوعيت نمي‌شوند.  شهرداري رم همچنين از شهروندان ساکن اين شهر خواست تا به منظور کاهش هر چه بيشتر آلودگي هوا ، ميزان دماي وسايل گرمازا را در منازل خود به بيش از 18 درجه افزايش ندهند و حد اکثر هشت ساعت در شبانه روز روشن نگه دارند.
برچسب ها: تردد ، ایتالیا ، خودرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.