سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با گشایش نماد در بازار پایه ؛

2.3 میلیون سهم توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد معامله شد

با معامله 2.3 میلیون سهم شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد، نماد این شرکت با سرمایه 160میلیارد ریال در بازار پایه فرابورس گشایش شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، به دنبال درج شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد با سرمایه 160میلیارد ریال و در راستای اجرای ماده 3دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در بازار پایه نماد معاملاتی این شرکت با خرید و فروش دو میلیون و 387هزارو 305 سهم در این بازار گشایش شد.

بر اساس این گزارش، در روز عرضه اولیه به روش گشایش، نماد شرکت بدون محدودیت دامنه نوسان گشایش می یابد و قیمت پایانی معاملات بر اساس میانگین موزون قیمت های معامله شده در همان روز تعیین می شود.

همچنین استفاده از کد معاملات به صورت گروهی در معاملات بازار پایه ممنوع است و معامله گران برخط و صندوق های سرمایه گذاری مشترک به مجاز ثبت سفارش نیستند.

این در حالی است که در معاملات آخرین روز هفته کاری، بازار فرابورس شاهد معامله 60 میلیون اوراق بهادار به ارزش 134میلیارد ریال بود و بانک خاورمیانه با معامله 38میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را به ارزش 44.4 میلیارد ریال از آن خود کرد. از سوی دیگر معامله 643 سهم همکاران سیستم سبب شد که کمترین حجم معاملات به این شرکت تعلق بگیرد.

در عین حال در بین شرکت های فرابورسی بیشترین افزایش قیمت را دو شرکت سرمایه گذاری توسعه عمران استان کرمان و مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن داشت که با رشد 4.9 درصد هر سهم به ترتیب به نرخ 844 ریال و 8749 ریال رسید و بیمه میهن با 4.7 درصد افت بیشترین کاهش قیمت را نصیب خود کرد و هر سهم آن 1050ریال در سیستم معاملات ثبت شد.

در همین حال در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم معاملات را به ترتیب، سه نماد گواهی سپرده انصار 5165 برگه، مشارکت مسکن مهر 3885برگه و اجاره امید 3550 برگه داشتند.

طبق اعلام ناظر فرابورس، امروزشرکت پتروشیمی تبریز قصد داشت،14میلیون سهم معادل 10درصد از سهام شرکت پلی نار به ارزش 121.9 میلیارد ریال در بازار سوم عرضه کند، این عرضه بلوکی که نرخ پایه هر سهم 8713 ریال تعیین شده بود به دلیل انصراف فروشنده به تعویق افتاد.
همچنین نماد معاملاتی دو شرکت پتروشیمی دهدشت وکازرون برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام در دوشنبه 25دی ماه، پایان معاملات متوقف شد.

از سوی دیگر نماد معاملاتی شرکت تکادو، پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 5درصد، معامله شد.

این گزارش می افزاید: بر خلاف روزهای گذشته هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن با رشد همراه بود به طوریکه امتیاز تسهیلات مسکن اسفند 89 با رشد سه درصدی بیشترین افزایش قیمت را داشت و هر برگه آن 506 هزار و 156 ریال خریدو فروش شد./ر
برچسب ها: فرابورس ، سهم ، توسعه ، ارزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.