سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در معاملات امروز ثبت شد؛

رشد126 واحدي شاخص کل در بازار/ تغییر مالکیت 214 میلیون برگه سهم

در جريان معاملات امروز 214 میلیون و 891 هزار برگه سهم و حق تقدم ارزش این معاملات 884 میلیارد ريال به ثبت رسيد.

همايون دارابي کارگزار بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه در نتیجه داد و ستدهای روز جاری بازار سهام، باز هم متغیرهای بورس تهران صعودی شدند افزود:
در جريان معاملات  تالار شيشه اي 214 میلیون و 891 هزار برگه سهم و حق تقدم به ارزش این 884 میلیارد ریال در 24 هزار نوبت معاملاتی دادوستد شد و این در حالی است که در پایان معاملات امروز، ارزش روز بازار نیز به رقم 170 هزار میلیارد تومان رسید.

وي تصريح کرد: شاخص کل نیز با رشدی 126 واحدی  معادل 34 درصد رشد مواجه شد که نمادهای چادرملو، پتروشیمی پردیس، فولاد مبارکه، گل گهر و فولاد خوزستان بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص داشتند.

دارابي اضافه کرد:  نمادهای ملی مس و مخابرات با بیشترین تاثیر منفی مانع از رشد بیشتر شاخص شدند. در نهایت شاخص در رقم 37 هزار و 441 به کار خود پایان داد. شاخص صنعت نیز 128 واحد بالا رفت و به 32 هزار و 417 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول و دوم به ترتیب 77 و 364 واحد صعود کردند.

اين کارگزار گفت: بیشترین حجم معاملات بازار امروز نیز متعلق به نمادهای هلدینگ نفت و گاز پارسیان، لیزینگ صنعت و معدن، سرمایه گذاری ملت، بانک کارآفرین، فولاد مبارکه، مپنا و بانک ملت بود.

وي تاکيد کرد: صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای صنایع لاستیکی سهند، نورد آلومینیوم، شهد، کشت و صنعت پیاذر و گلتاش بود و این در حالی است که نمادهای کمباین سازی، لیزینگ صنعت و معدن، بین المللی محصولات پارس، پارس پامچال، سیمان دورود، تکسرام و کاشی سعدی با بیشترین کاهش قیمت انتهای جدول را به خود اختصاص دادند.

اين کارگزار خاطر نشان کرد: پربیننده ترین نمادهای بازار نیز فولاد مبارکه، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، مپنا، ملی مس، بانک ملت، کالسیمین و سرمایه گذاری غدیر بودند و سرمایه گذاران در آخرین روز کاری هفته سنگین ترین صف های خرید را برای نمادهای فولاد آلیاژی ایران، نفت بهران، نفت پارس، حفاری شمال و فولاد امیر کبیر کاشان تشکیل دادند.

وي تصريح کرد: گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، داروسازی اسوه، شیر پاستوریزه پگاه خراسان،صنایع شیمیایی ایران،تهران شیمی، سرمایه گذاری صنعت بیمه و کالسیمین با طولانی ترین صفهای فروش هفته را به پایان بردند./عب
برچسب ها: رشد ، شاخص ، اوراق ، بورس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.