سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

بيماران نخاعی و مغزی مهمترين گروه درمانی طب‌فيزيکی هستند

استاديار گروه طب‌فيزيکی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، بيماران نخاعی و ضربه و سکته‌های مغزی را مهمترين گروه درماني اين طب عنوان کرد و گفت:از آنجا که متأسفانه آمار تصادفات در کشور ما بالاست،صدمه‌هاي مغزي و حوادث نخاعي هم به تبع رخ مي‌دهد که پس از اقدامات توانبخشي،براي بازگرداندن توان جسمي بيمار از تخصص طب فيزيکي استفاده مي‌شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد دکتر وحيد گنجه‌اي‌فر در رابطه با اين که «متخصصان طب فيزيکي به کدام دسته از بيماران بيشتر مي‌توانند کمک کنند؟»، گفت: مهمترين بخش فعاليت ما مربوط به بيماراني است که نيازمند بستري و توانبخشي هستند و به اين ترتيب پس از انجام کار تيمي کاردرمان،پرستاران توانبخشي،فيزيوتراپ،مددکار اجتماعي،طب فيزيکي و ...و ترخيص بيمار،اقدامات متخصص طب فيزيکي بر روي اين بيماران آغاز مي‌شود.

وي با اشاره به اهميت توجه به طب فيزيکي،اظهار کرد:در بسياري از کشورها از جمله ترکيه،بيمارستاني تخصصي براي بيماران نخاعي و مغزي راه‌اندازي شده است که متخصصان طب فيزيکي بطور مشخص در آنها فعاليت دارند.

گنجه‌اي‌فر، گروه بعدي مورد درمان متخصصان طب فيزيکي را بيماران سرپايي دانست و عنوان کرد: انواع دردهاي مزمن عضلاني، استخواني و مفصلي همچون كمردرد، آرتروز، اختلالات ديسك و آسيبهاي ورزشي مورد معاينه و بررسي‌هاي لازم قرار گرفته و اقدامات درماني لازم براي بيمار انجام مي‌شود./ع

 

برچسب ها: بیماران ، نخاعی ، مغزی ، طب ، فیزیکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.