سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظم و انضباطي به سبک منصور ابراهیم زاده / وقتی نتیجه، فدای نظم و انضباط تیمی می شود؟!

منصور ابراهیم زاده، سرمربی تیم فوتبال نفت تهران اصول بزرگ شدن را آموخته و رویه تازه ای را در کار مربیگری اش دنبال می کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، منصور ابراهیم زاده را باید یکی از مربیان با دانش فوتبال ایران دانست. او همواره در پی کسب علم و دانش روز فوتبال بوده و هرگز از آموختن غافل نشده است، به همین دلیل تیم های او همواره فوتبالی زیبا و تماشاگر پسند ارائه کرده اند و هرگز به دنبال ضد فوتبال و مسائل غیر فنی نرفته اند.

سرمربی نفت تهران هر چند که به لحاظ فنی سطح قابل قبولی در فوتبال ایران دارد اما در گذشته یک ایراد بزرگ داشت که به کار او لطمه می زد.

ابراهیم زاده در گذشته همواره با ستاره های تیمش مدارا می کرد و هر گاه آنها سر ناسازگاری می گذاشتند، او سعی می کرد تقصیرات ستاره هایش را نادیده بگیرد یا به سادگی از کنار طغیان و سرکشی آنها بگذرد. نمونه بارز این اتفاقات ماجراهای محمدرضا خلعتبری در ذوب آهن اصفهان بود که منصور ابراهیم زاده هرگز برخورد قاطعی با او نداشت و خلعتبری هم هر از گاهي با اراده خود، جنجال به پا می کرد اما ابراهیم زاده در نفت تهران رویه جدیدی را انتخاب کرده و در مقابل سرکشی شاگردانش قاطعانه برخورد می کند.

سوشا مکانی دروازه بان آماده و باتجربه نفت تهران هفته گذشته خبرساز شده و در تمرینات تیمش جنجال تازه ای آفرید. مکانی جزو آن دسته از بازیکنان فوتبال ایران است که هرگز نمی تواند یک فصل را بدون حاشیه پشت سر بگذارد و در سال های اخیر شاهد جنجال های ریز و درشت او بوده ایم. سوشا این بار در نفت تهران خبرساز شد و جنجال تازه ای آفرید اما سر مربی اصفهانی نفت تهران در مقابل دروازه بان سرکشی خود کوتاه نیامد و به شدت با او برخورد کرد تا ثابت کند دیگر سیاست مدارا با ستاره های تیمش را فراموش کرده و تقصیرات آنها را نادیده نمی گیرد.

ابراهیم زاده در یک اقدام جالب سوشا مکانی را از تیمش کنار گذاشت آن هم در شرایطی که باید به مصاف پرسپولیس در جام حذفی می رفت، دیداری که برای ابراهیم زاده و نفت تهران بسیار حساس و مهم بود اما سر مربی تیم نفت تهران نظم تیمی را این بار فدای نتیجه نکرد و در روزی که به شدت به توانایی و تجربه مکانی احتیاج داشت، بی نظمی او را نادیده نگرفت و او را از تیم کنار گذاشت تا ثابت کند اصول اخلاقی برایش بسیار مهمتر از نتیجه است.

منصور ابراهیم زاده بازی در جام حذفی به پرسپولیس را باخت اما چیز بسیار با ارزشی را به دست آورد که همانا نظم تیمی است.

ابراهیم زاده در ماجرای مکانی نشان داد که مربی با دسیپلینی است و دیگر طغیان ستاره ها را بر نمی تابد و اجازه گردن کشی به بازیکنانش را نخواهد داد هر چند که آن بازیکن سوشا مکانی با تجربه و مهره کلیدی تیمش باشد و در دیداری حساس و حیاتی به او نیاز داشته باشد.

ابراهیم زاده پس از چند سال مربیگری در سطح اول فوتبال ایران حالا متوجه شده که نظم و انضباط تیمی و دیسیپلین کاری بسیار مهمتر از نتیجه است چرا که اعتبار یک مربی را در دنیای فوتبال می تواند تضمین کند.

او در گذشته با ستاره هایش مدارا می کرد و در نهایت انتقادات زیادی را به جان خرید اما رفتار امروز سر مربی نفت تهران تحسین برانگیز است و حتی منتقدانش هم رفتار او با سوشا مکانی را تایید کرده اند./مح

برچسب ها: علم ، دانش ، مربی ، ابراهیم زاده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.