سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

اختصاص 125 میلیارد تومان برای اشتغا زایی به کمیته امداد امام خمینی (ره )

125 میلیارد تومان به بخش مشاغل خانگی و خوداشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره ) امسال اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران با بیان اینکه توجه به اشتغال زایی باعث کاهش نرخ بیکاری ، افزایش در آمد خانوار و تولید در جامعه می شود ، گفت : مازندران با داشتن شرایط ویژه جغرافیایی ، در بخش اشتغال زایی در شهرها و روستاهای زیر 20 هزار خانوار رتبه نخست را پارسال در کشور بدست آورده است .

فرزانه با اشاره به اینکه در استان 5 / 45 درصد جمعیت در روستا و 5 / 54 درصد در شهرها زندگی می کنند افزود : با راه اندازی شرکت های تعاونی در روستاهای استان می توان در بخش اشتغال زایی سرمایه گذاری کرد .

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ( ره ) نیز در این نشست در رابطه با ثبت نام متقاضیان خود اشتغالی و مشاغل خانگی در سایت http://www.ies.emdad.ir/ گفت : از ابتدای سال تاکنون 3 هزار و 720 نفر در این سامانه ثبت نام کردند که مازندران رتبه اول را در کشور بدست آورد .

باغبانی با بیان اینکه 12 هزار فرصت شغلی پارسال در استان ایجاد شد که بیشترین مشاغل در بخش خدمات و کشاورزی بوده است ، افزود : امسال برای ایجاد شغل در بخش مشاغل خانگی و خوداشتغالی 125 میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی (ره ) اختصاص یافته است .

وی تعداد مشمولین وام های روستایی در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار مشاغل خانگی و خوداشتغالی 9 ماه امسال را هزار و 25 نفر اعلام و تصریح کرد : تاکنون 50 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد .

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی( ره )با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در روستاها 2 / 8 درصد و در شهرهای استان 8 / 11 درصد بود ، تأکید کرد : متقاضیان برای ادامه ثبت نام و دریافت تسهیلات به ادارات کمیته امداد مراجعه نکنند ./ع


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.