سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات مردم عربستان در مکه و رياض

شماري از مردم در شهرهاي مکه مکرمه ، رياض ، زلفا در حومه رياض و بريد در اعتراض به اقدام نظاميان رژيم آل سعود در بازداشت و زنداني کردن بدون محاکمه بازداشت شدگان به ويژه زنان و کودکان ، تحصن و تظاهرات کردند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه با اعلام اين خبر افزود سعودي ها  از سياست سوريه و وضع اين کشور انتقاد مي کنند در صورتيکه خودشان سياست واپس گرايي را در پيش گرفته اند . آنها با سوريه به گونه اي رفتار مي کنند که گويا پدر دموکراسي و آزادي هستند در صورتيکه وضع بد و عقب مانده آنها بيانگر حال و روز آنها ست . حتي زنان و کودکان نيز از دست حکومت عربستان در امان نيستند .
نيروهاي امنيتي سعودي مدتي پيش به تحصن بستگان بازداشت شدگان در شهر بريد يورش بردند و شماري از زنان و کودکان را بدون محاکمه زنداني کرد.
شماري از مردم شهر بريد نيز در اعتراض به بازداشت زنان و کودکان تجمع کردند و تجمع آنها نيز واکنشهاي گسترده اي داشت و باعث تشديد اعتراضات شد و به سرعت به مناطق مختلف گسترش يافت و به رياض ، پايتخت رسيد .
شرکت کنندگان با دادن شعارهاي شديد اللحني به بازداشت بستگان زندانيان اعتراض کردند.
آنها درخواست کردند بازداشت شدگان به سرعت آزاد شوند و وضع بستگان بازداشت شدگان نيز مشخص شود.
شهر زلفا در حومه رياض نيز صحنه اعتراض و تجمع براي ابراز همبستگي با بازداشت شدگان بود .
شهرهاي بريد و مکه مکرمه نيز صحنه تجمع اعتراض آميز بود . معترضان خشمگين به اقدام وزارت کشور عربستان در بازداشت مردم اعتراض دارند .
آنها محمد بن فهد وزير کشور را مسئول بازداشت ها مي د انند و مداخله بين المللي را براي افشاي جناياتي که نظام عليه ملت بي دفاع عربستان مرتکب مي شوند خواستار شدند .
برچسب ها: بین الملل ، عربستان ، مکه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.