سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت 106 نفر در درگيري هاي ايرلند شمالي

در ششمين شب درگيري در ايرلند شمالي بر سر اختلاف ها در خصوص برچيدن پرچم بريتانيا از شهرداري دوبلين ، دهها نفر بازداشت شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني يورونيوز ،  هواداران اتحاد ايرلند شمالي با بريتانيا اعتراضهاي گسترده اي به راه  انداخته اند. تظاهرکنندگان بازهم  با نيروهاي پليس درگير شدند. صد تن از معترضان که چهره هاي خود را پوشانده بودند در شرق بلفاست به سوي نيروهاي پليس بطريهاي آتش زا و ترقه پرتاب کردند. 
در مجموع و تاکنون نيروهاي انتظامي صد و شش نفر را بازداشت کرده اند که در اين بين هشتاد و يک تن تحت پيگرد قانوني قرار گرفته اند. 
ترزا ويليرز وزير امور خارجه ايرلند شمالي در واکنش به ادامه ناآراميها گفت : راه پيش رو از مسير پرتاب سنگ و بمبهاي دست ساز به سوي پليس نمي گذرد. کساني که فکر مي کنند موضع پرچم را با چنين رفتارهاي خشني پيش مي برند ، راه اشتباهي برگزيده اند. »
در ماه دسامبر سال گذشته شوراي شهر بلفاست در مصوبه اي اعلام کرد پرچم بريتانيا از اين پس هميشه بر فراز ساختمان شهرداري به اهتزاز درنخواهد آمد بلکه فقط هفده روز در سال اين پرچم برافراشته خواهد  شد. اين تصميم خشم گروههاي هوادار اتحاد ايرلندشمالي را با بريتانيا برانگيخته است. 
اين درگيريها نشانگر شکنندگي پيمان صلح در ايرلند شمالي است که پس از سي سال درگيري خونين در سال 1998 امضا شده بود. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.