سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه دروس جدید در گروه معارف دانشگاه ها را در نظر داریم

ارائه دروس جدید معارف یا تغییر سر فصل ها درس کلیات تاریخ، تمدن و فرهنگ اسلامی را در نظر داریم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ رضا دادگر در نشست تخصصی با عنوان حضرت محمد (ص) در بستر مطالعات تاریخ و فرهنگ و تمدن اسلامی در پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی که امروز مورخ 20 دی ماه  برگزار شد افزود: آشنایی با مباحث علمی، تحولات تاریخی و ... برای رسیدن به نیروی آگاه و متخصص برای رسیدن به عوامل و شکوفایی تاریخ.

وی گفت: با بررسی اجمالی سرفصل های درس تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی در حوزه و دانشگاه اذعان داشت: کتاب های تاریخی توسط افراد شیعی یا سنی نوشته شده که درصد کمتری از نوشتار به شیعیان اختصاص یافته است و امیدواریم با آگاهی کامل از منابع و ماخذ شیعیان نیز در تألیف این آثار پر رنگ تر دیده شوند.

وی با اشاره به جایگاه پیامبر به عنوان اسوه حسنه افزود: اگر تاریخ، تمدن و فرهنگ اسلامی را تنها در طی یک دوره بررسی کنیم بسیاری از نگرش ها و اطلاعات ناقص به افراد می رسد و با بیان شبهات فرد آمادگی کامل در ارائه پاسخ را نخواهد داشت.

دادگر تصریح کرد: محوریت پیامبر اکرم (ص) در تاریخ و تمدن و فرهنگ اسلامی امری مشهود است و متون باید به سیره پیامبر با بررسی تاریخ، زمان و مکان دقیق اشاره کند تا زاویه دید افراد نسبت به جریانات تاریخ تمدن با شبهه مواجه نشود و نگاه کلامی و عقاید شیعیان با موارد مذکور لحاظ شود تا فهم مشترک و آگاهانه به دانش پژوهان و سایر افراد داده شود.

وی افزود: با نگرش علم و یا Since‌ و محوریت کامل و آگاهانه بینش پیامبر اکرم می توان پاسخگوی همه مسائل بود./ح

برچسب ها: دانشگاه ، معارف ، سرفصل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.