سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

شناسایی بازار کشور اندونزی برای صادرات سیب های تولیدی آذربایجان غربی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از شناسایی بازار سیب برای صادرات سیب های تولیدی استان به کشور اندونزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، عباداله اکبری در ششمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که به ریاست معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی و با حضور مسئولین دستگاه های اجرایی در سالن جلسات ساختمان شماره دو استانداری برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه کشور اندونزی جزو 10 کشور وارد کننده سیب درختی است می توان این کشور را بازار خوبی برای سیب های تولیدی استان دانست.

وی اظهار کرد: در راستای سفری که هیأت تجاری آذربایجان غربی به کشور اندونزی داشت گفتگوهای ثمربخشی با رییس اتحادیه میوه و تره بار آن کشور به عمل آمد و آنها علاقه مندی خود را برای خرید کنسانتره از آذربایجان غربی و همچنین سرمایه گذاری های مشترک با این استان اعلام کردند.

اکبری بیان داشت: ضمن صادرات سیب های درختی آذرباجان غربی به کشور اندونزی می توانیم میوه هایی از جمله موز، آناناس و نارگیل را با قیمتی بسیار مناسب از آن کشور وارد استان کنیم.

معاون برنامه ريزي استاندار آذربايجان غربي نیز در ادامه این جلسه گفت: معافيت مالي براي صادرات محصولات كشاورزي و به ويژه سيب همچنان وجود دارد و از صادركنندگان حوزه سيب به صورت ويژه حمايت مي كنيم.

غلامرضا ديزج نژاد افزايش كيفيت محصولات صادراتي به ساير كشورها و همچنين توجه به بسته بندي آنها را نيز مورد تاكيد قرار داد و اظهار كرد: متاسفانه در حوزه بسته بندي در استان ضعيف هستيم و در اين راستا جهاد كشاورزي بايد با حمايت از طرح هاي سرمايه گذاي در حوزه بسته بندي محصولات كشاورزي و ارائه تسهيلات مورد نياز در اين راستا گام هاي موثري بردارد./ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.