سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گاردين گزارش داد؛

کشوري بر روي "درياي نفتي" و ميليون ها نفر زير خط فقر

ميليونها نفر از مردم عربستان با وجود آنکه اين کشور بر روي دريايي از نفت خوابيده است و بزرگترين ذخاير نفتي را در جهان دارد ، زير خط فقر زندگي مي کنند .

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه، روزنامه گاردين چاپ انگليس گزارشي را درباره سرپوش گذاري مقامات سعودي بر پديده فقر  ، بيکاري و اختلاف طبقاتي بين شهروندان سعودي بر اساس نزديکي يا دوري به خاندان حاکم بر عربستان منتشر کرده است .
در اين گزارش آمده است دولت عربستان تعداد واقعي فقرا را در اين کشور پنهان مي کند و آمارهاي رسمي در اين خصوص اندک است.
از طرف ديگر بر اساس آمارهايي که دولت عربستان اعلام کرده است ميانگين بيکاري در بين سعوديها به ويژه در بين جوانان رو به افزايش است و بيش از دو سوم سعوديها زير سي سال هستند و حدود سه چهارم سعوديهايي که بيکارند در حدود بيست سال سن دارند.
 گزارش گاردين فاش کرده است شماري از وبلاگ نويسان سعودي به ثبت فقر فزاينده در سراسر عربستان و پخش نتايج آن در اينترنت اقدام کرده اند اما سرنوشت آنها زندان بوده است .
اين گزارش مي افزايد مبالغ هنگفتي از پولها از طريق شبکه‌هاي  فساد مالي و پارتي بازي و قراردادهاي دولتي تصرف مي شود و به حسابهاي خاندان حاکم مي رود و فساد سراسر عربستان را گرفته است اما چون سعوديها جيبهاي اربابان خود را پر مي کنند و به برخي از اصحاب رسانه و شيوخ حق حساب پرداخت مي کنند اين فساد به صورت آتش زير خاکستر مانده است . 

برچسب ها: بین الملل ، عربستان ، فقر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.