سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

لزوم تدوین هر چه سریع‌تر سند توسعه صنعتی در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی از لزوم تدوین هر چه سریع‌تر سند توسعه صنعتی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمدحسین فروزان‌مهر  در نشستی با هیئت رئیسه خانه صنعت و معدن و تجارت استان و روسای انجمن‌های تحت پوشش آن با اشاره به وجود معادن غنی و فراهم بودن زیرساخت‌های مناسب صنعتی در خراسان رضوی، حضور نیروی توانمند انسانی را از دیگر ویژگی‌های ارزشمند استان دانست و تصریح کرد: با توجه به وضعیت منحصر به فرد موجود، باید گام‌ها در این حوزه سنجیده و در قالب راهبردهای صنعتی استان برداشته شود.

وی با تاکید بر لزوم توانمندسازی هرچه بیشتر بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن استان، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز موظفند در جهت بهبود فضای کسب و کار و تسهیل روند تولید در استان، از همه منابع و امکانات استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی با بیان این که مدیریت استان نیز از تمام ظرفیت‌ها و اختیارات قانونی خود در جهت حمایت از تولیدکنندگان و تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری استفاده خواهد کرد، افزود: در صورت عدم امکان رفع برخی مشکلات در داخل استان، پیگیری موضوع و رفع موانع از طریق مرکز، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

استاندار خراسان رضوی با عنوان این که فعالیت در بخش صنعت و معدن استان باید به شکلی دنبال شود که انواع سرمایه‌گذاری در این حوزه افزود: در این راستا بايد  تولیدات دانش محور با توجه به مزایا و ارزش افزوده سرشار آن، در دستور کار قرار گیرد.

فروزان مهر با تاکید بر لزوم صدور دانش فنی، تصریح کرد: باید با تعریف فرآیندهای کارآمد میان ایده و تجاری‌سازی، در مسیر برقراری ارتباط پویا میان بخش صنعت و دانشگاه‌ها حرکت کنیم، همچنین در این راستا موسسات دانش بنیان نیز در قالب‌هایی جدید و متفاوت از گذشته، تحت حمایت مستقیم مدیریت استان قرار خواهند گرفت./ع

برچسب ها: تدوین ، سند ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.