سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

تدوین نخستین سند مدیریت بحران بیمارستانی خوزستان

رئیس بیمارستان گلستان اهواز از تدوین سند مدیریت بحران بیمارستانی برای اولین بار در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، دکتر حبیب حی بر اظهار کرد: از آنجا که درمان بیماران در حادثه ها و بحرانها به دلیل وجود امکانات مجهز، پزشکان توانمند و کادر پرستاری باتجربه عموما در بیمارستان گلستان اهواز انجام می شود، سند مدیریت بحران با همکاری گروه طب اورژانس بیمارستان گلستان اهواز، تدوین و در این راستا اعضای تیم ستاد بحران بیمارستان گلستان اهواز مشخص و شرح وظایف آنها با تحقیق و پژوهش در منابع مدیریت بحران و بومی سازی به آنان ابلاغ شد و سپس در این راستا چندین کارگاه آموزشی در بیمارستان گلستان اهواز برگزار شد.
وی افزود: در روزهای گذشته نیز برای نخستین بار در خوزستان «همایش درمان در بحران» به همراه «مانور بحران بیمارستانی» در بیمارستان گلستان اهواز برگزار شد. 

رئیس بیمارستان گلستان اهواز گفت: از آنجا که استان خوزستان استانی حادثه خیز است و همیشه در معرض حوادثی چون سیل، زلزله و ... بوده است و نیاز به اقدام فـوری و آمادگی احساس می شود، این سند مدیریت، کارگاه های آموزشی، همایش و مانور بحران در راستای آمادگی و هماهنگی در بیمارستان گلستان انجام شد و ستاد بحران بیمارستان گلستان جلسات مستمر دارد.

حی‌بر ادامه داد: سالانه حدود 100 هزار بیمار به اورژانس بیمارستان گلستان مراجعه می کند، حدود 20 هزار بیمار بستری می شوند و 80 هزار بیمار به درمانگاه این بیمارستان مراجعه می کنند و این حجم بالای پذیرش مراجعان و حضور بیماران صعب العلاج و مصدومان حادثه های سخت خوزستان و چند استان اطراف، موجب افزایش توانایی و آمادگی این بیمارستان در مدیریت بحران شده است.

وی افزود: در حادثه ها، امداد و نجات مصدومان بخش مهمی از حادثه را تشکیل می دهد که به عهده سازمانهایی همچون فوریتهای پزشکی و هلال احمر است و پس از آن درمان بیماران به عهده بیمارستانهاست که نقش بیمارستان گلستان تعیین کننده است و دیگر بیمارستانها از این بیمارستان الگو برداری می کنند.

حی بر با اشاره به نقش مهم بیمارستان گلستان اهواز در دوران دفاع مقدس، گفت: تجربه دفاع مقدس، تجربه درخشان مدیریت بحران بیمارستان گلستان اهواز است و ما امروز بسیار توانمندتر از آن دوران از نظر تجهیزات و دانش پزشکی هستیم و آمادگی زیادی در این زمینه کسب شده و به مردم نوید می دهیم در صورت بروز بحران کادر مدیریت و درمان بیمارستان گلستان اهواز ایثارگرانه برای خدمت و کنترل و مدیریت بحران آمادگی دارند./ع
برچسب ها: تدوین ، سند ، بیمارستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.