سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

ثبت 130 مورد وقف جدید تا پایان جاری در خوزستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان از ثبت 130 مورد وقت جدید تا پایان سال‌جاری در استان خبر داد و گفت: در این باره بسیار فعالانه عمل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، حجت‌الاسلام سیدعلی میرمحمدی در نشست خبری هفته وقف اظهار داشت: رشد فزاینده‌ای در بخش وقت خوزستان شاهد هستیم و کوشیده‌ایم از همه توان برای توسعه همه بخش‌ها به ویژه تعداد وقف‌های جدید حمایت کنیم.

وی افزود: در سال‌جاری تا کنون 88 مورد وقف جدید به ثبت رسیده است و تا پایان سال این میزان به 130 مورد وقف افزایش می‌یابد و در تلاش هستیم تا شمار موقوفه‌ها در خوزستان افزایش یابد.

این مقام مسئول با اشاره به خدمات‌دهی وقفی در استان گفت: رشد 30 درصدی خدمات وقفی در استان باعث رشد تعداد موقوفه‌ها شده است و به این دلیل در تلاش هستیم تا در این باره گام‌های بلند‌تری برداشته شود.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا موقوفه‌ها و واقفان را به مردم معرفی کنیم و در این باره از همه توان استفاده می‌کنیم زیرا معرفی در این عرصه می‌تواند باعث تشویق مردم برای وقف شود.

میرمحمدی خاطر نشان کرد: وقف بهترین شرایط در اسلام برای ماندگاری خیرات است و صدقه‌ای جاری برای انجام امور خیر به شمار می‌آید و به این دلیل باید این مهم را در جامعه ترویج کرد./ع

*استفاده از توانمندی رسانه در بخش وقف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان اظهار داشت: باید از توانمندی بسیار زیاد رسانه‌ها در ترویج مقوله وقت استفاده کرد و در این راستا باید کوشید تا گامی اساسی در این باره برداشت.

وی خاطر نشان کرد: جامعه از رسانه‌ها مسائل را بهتر پذیرا هستند و به این دلیل باید کوشید تا از توانمندی رسانه‌ها برای توسعه وقف در جامعه استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا بقاع شاخص استان را معرفی کنیم و به این دلیل 15 نقطه در خوزستان در نظر گرفته شده است و در این باره در تلاشیم تا در آینده نزدیک گامی اساسی در این باره برداریم.

*تاثیر مشکلات اقتصادی بر نذورات

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: در بخش موقوفات مشکل خاصی با شرایط اقتصادی کشور به وجود نیامده است ولی در بخش نذورات با مشکل مواجه شده‌ایم.

وی تاکید کرد: تاثیر مشکلات اقتصادی بر جامعه و خانواده‌های آسیب‌پذیر باعث شده تا نذورات در موقوفه‌ها نیز با کاهش چشم‌گیری مواجه شود و در این بخش دچار مشکل شده‌ایم.
برچسب ها: ثبت ، وقف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.