سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس سابق دستگاه اطلاعات رژيم صهيونيستي از سياست هاي شهرک سازي اين رژيم انتقاد کرد

رئيس سابق دستگاه اطلاعات داخلي رژيم صهيونيستي که قرار است در انتخابات بيست و دوم ژانويه اين رژيم شرکت کند روز سه شنبه گفت اسرائيل به علت نااميدي در برقراري صلح با فلسطينيان ممکن است با يک قيام فلسطيني جديد روبرو شود .

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري رويترز ، يعقوب پري در مصاحبه با رويترز افزود دولت آينده اسرائيل بايد مذاکرات با فلسطينيان را در اولويت سياست خارجي خود قرار دهد . 
وي با انتقاد از ديگر سران اسرائيل به علت کم اهميت دانستن اين مسئله تصريح کرد اسرائيل بايد هرگونه اقدام لازم را براي ازسرگيري مذاکرات با فلسطينيان و دستيابي به مصالحه انجام دهد . 
گفته مي شود ارتش اسرائيل طي چند هفته اخير با خشونت هاي روزافزون در کرانه باختري رود اردن روبرو بوده و همين مسئله باعث شده است تا هشدارهايي درمورد آغاز يک انتفاضه جديد پس از سالها آرامش نسبي مطرح شود. 
پري تصريح کرد : « آيا ما در آستانه انتفاضه سوم قرار داريم ؟ اين يک احتمال واقعي است و علت آن نااميدي در برقراري صلح با فلسطينيان به علت سياست شهرک سازي دولت اسرائيل است . »
فلسطينيان فعاليت هاي شهرک سازي اسرائيل را مهمترين عامل برسر دستيابي به راه حلي دائم براي مناقشه اسرائيل و فلسطين و تشکيل يک کشور فلسطيني واقعي به پايتختي بيت المقدس مي دانند . 
اکثر کشورها شهرک سازي اسرائيل را اقدامي غيرقانوني مي دانند و قدرت هاي غربي نيز از تصميم اخير دولت بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل براي ساخت هزاران واحد مسکوني جديد در کرانه باختري رود اردن و شرق بيت المقدس به شدت عصباني شدند . 
فلسطينيان به ويژه محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين بارها تاکيد کرده اند تا زمانيکه اسرائيل فعاليت هاي شهرک سازي خود را متوقف نکند به ميز مذاکرات بازنخواهند گشت .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.