سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تهیه نقشه راه های عشایری آذربایجان شرقی

مدیركل امور عشایر آذربایجان شرقی، از تهیه نقشه راه های عشایری این استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، آل هاشم، در گفتگو با خبرنگاران افزود: شناسایی و تهیه نقشه ایل راه های عشایری استان با یك هزار و 250 میلیون ریال از طریق GPS انجام شد.

وی افزود: به منظور شناسایی و تثبیت ایل راه های عشایری حفظ و حراست آنها ، اجرای اقدام ها و خدمات زیر بنایی مورد نیاز عشایر و از بین بردن اختلافات و تدوین كوچ و معرفی به دستگاه ها و مراجع ذیربط، طرح شناسایی و تهیه نقشه و احیای ایل راه ها در سال جاری از محل اعتبارات ملی توسط اداره كل امور عشایر انجام شد.

آل هاشم اضافه كرد: این طرح با برداشت های میدانی، تهیه و تنظیم پرسش نامه ها برای كسب اطلاعات و مشخص شدن مسیر ایل راه ها در ییلاق ها و قشلاق های شهرستان های عشایر نشین استان شامل تبریز، كلیبر، خداآفرین، اهر، ورزقان، هریس، سراب، مراغه، بناب، مرند، جلفا، میانه و چاراویماق و همچنین عشایر زنجان كه محل ییلاقشان در این استان واقع است انجام شد.

وی اضافه كرد: بر اساس این نقشه ها، بیش از 250 قشلاق، بیش از یكصد ییلاق و مسیر ایل راه های ارتباطی بین قشلاق و ییلاق به تعداد 17 ایل راه اصلی از طریق GPS برداشت و گزارش و نقشه آن نیز تهیه شده است. /ع

برچسب ها: تهیه ، نقشه ، عشایری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.