سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارزار تبليغاتی برای محدود کردن مالکیت اسلحه در آمريکا آغاز شد

گابریل گیفوردز، یکی از اعضای پیشین کنگره آمریکا که دو سال پیش در آریزونا هدف سوءقصد قرار گرفت، کارزار تبلیغاتی خود را برای محدود کردن مالکیت سلاح در این کشور آغاز کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بي بي سي، هدف از این تلاش گیفوردز که تقریبا دو سال پس از تیراندازی در توسان آغاز شده، جمع آوری پول برای محدود کردن مالکیت اسلحه عنوان شده است.
 
گابریل گیفوردز و همسرش مارک کلی، فضانورد بازنشسته آمریکایی در مقاله ای که سه شنبه در روزنامه یو اس ای تودی منتشر شد، از کنگره به خاطر اقدام نکردن در جهت کنترل مالکیت سلاح انتقاد کردند.
 
گیفوردز و همسرش هر دو مالک سلاح هستند و خود را از طرفداران متمم دوم قانون اساسی آمریکا معرفی می کنند ولی خواهان تصویب قوانین جدید برای کنترل مالکیت اسلحه هستند.
 
این متمم قانون اساسی آمریکا حق مالکیت سلاح را به شهروندان اعطا کرده است.
 
گیفوردز و همسرش در مقاله خود با اشاره به قدرت و نفوذ گروه های مدافع مالکیت سلاح در آمریکا، خواهان برخورداری گروه های مدافع اعمال محدودیت های بیشتر بر مالکیت اسلحه از منابع بیشتر شدند.
 
آنها گفته اند که قصد آنها گرفتن اسلحه از "مالکان مسئول" سلاح های گرم نیست.

این اقدام همزمان با گفتگوهای کاخ سفید با گروه های مدافع مالکیت سلاح، قربانیان سلاح های گرم و صنعت بازی های کامپیوتری صورت می گیرد.
 
این گفتگوها پس از تیراندازی در مدرسه سندی هوک در ایالت کنتیکت برای بررسی راه های کاهش خشونت در آمریکا آغاز شده است.  تیراندازی در این دبستان در ماه دسامبر ۲۶ کشته برجای گذاشت که ۲۰ نفر از این قربانیان کودکان ۶ و ۷ ساله بودند.
 
گیفوردز که بر اثر اصابت گلوله به سرش به شدت آسیب دیده بود، هنوز در حال گذراندن دوره توانبخشی است.

برچسب ها: مالکیت ، سلاح ، آمریکا ، گیفوردز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.