سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار با رئیس جمهوری غنا؛

صالحی بر گسترش روابط سیاسی میان ایران و غنا تاکید کرد

"علی اکبر صالحی" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با "جان درامانی ماهاما" رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ "علی اکبر صالحی" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در کشور آفریقایی غنا به سر می برد، با "جان درامانی ماهاما" رئیس جمهوری این کشور دیدار و بر گسترش روابط سیاسی میان تهران و آکرا تاکید کرد.

وی در این دیدار با ابلاغ پیام تبریک ملت و دولت ایران به رئیس جمهوری جدید غنا تصریح کرد: کشور غنا در میان کشورهای آفریقایی رشد اقتصادی بسیار خوبی داشته و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات خود در عرصه‌های اقتصادی، صنایع و دارویی در اختیار این کشور قرار دهد.
 
صالحی همچنین با یادآوری فعالیت دانشگاه اسلامی غنا وابسته به جامعةالمصطفی و مرکز سلامت جمعیت هلال احمر ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران قادر است خدمات خود را در اختیار مردم این کشور قرار دهد.

"ماهاما" رئیس جمهور غنا نیز در این دیدار با تشکر از حضور هیات جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف از دعوت احمدی‌نژاد برای سفر به ایران استقبال و تاکید کرد که در اولین فرصت به ایران سفر خواهد کرد.

وي با اشاره به روابط بسیار نزدیک ایران و غنا و گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: امیدواریم با ادامه روند گسترش محاسبات، همکاری‌ها را به بالاترین سطح ارتقا دهیم.

ماهاما ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی برای برگزاری پنجمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور در اواسط سال جاری میلادی در تهران، همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف تقویت شود.

رئیس‌جمهور غنا با اشاره به پنج یادداشت تفاهم همکاری امضا شده میان دو کشور در حوزه‌های اقتصادی، آموزشی، علمی، درمانی و کشاورزی؛ نیازهای پزشکی و بهداشتی غنا را یادآور شد و خدمات مراکز درمانی هلال‌احمر و جهاد کشاورزی در این کشور برای مردم محروم را بسیار ارزنده توصیف کرد.

وي با اشاره به تجربیات و توانمندی بالای جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های کشاورزی،‌ تولید محصولات غذایی و صنایع نفت و گاز، علاقه‌مندی غنا را برای همکاری با ایران در این زمینه‌ها به ویژه محصولات غذایی، تولید برنج، انرژی و امور عمرانی را مورد تاکید قرار داد.

ماهاما همچنين به برگزاری موفق اجلاس سران اجلاس غیرمتعهدها در تهران اشاره کرد و با عرض تبريک به مناسبت ریاست احمدی‌نژاد در این جنبش، آمادگی کشورش را برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله در چارچوب "نم" اعلام کرد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.